درمان غلظت خون با یک دمنوش خوش عطر و طعم

    کد خبر :181788

یک متخصص طب سنتی گفت: دم‌نوش نعناع، مقوی و نشاط‌آور بوده و خون غلیظ را رقیق می‌کند همچنین خوردن دم‌نوش نعناع برای رفع درد سینه و پهلو مفید است, نعناع تقویت‌کننده دهانه معده است.

غلامرضا کردافشاری درباره خواص نعناع اظهار کرد: نعناع مقوی معده, رفع‌کننده سردردهای از نوع طبع سرد است.

وی افزود: نعناع مقوی و نشاط‌آور بوده و خون غلیظ را رقیق می‌کند همچنین خوردن دم نوش نعناع برای رفع درد سینه و پهلو مفید است؛ نعناع تقویت‌کننده دهانه معده است و نفخ را از بدن از بین می‌برد, برای کسانی که حالت تهوع دارند و بالا می‌آورند و خوردن نعناع بسیار مفید است چرا که فم معده را تقویت می‌کند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد غذایی مثل خردل و ادویه‌ تند، نعناع، پیاز و سیر در زنان شیرده منع شده زیرا به هر نسبت که خون سالم و مناسبی در بدن زن شیرده تولید شود، شیر او نیز سالم‌تر است.

طرز تهیه شربت انار مُنَعنَع (نعناعی)

برای رفع تهوع و استفراغ همچنین برای درمان بی‌اشتهایی به خصوص در اطفال می‌توان شربت انار نعناع را درست کرد که برای تهیه این شربت، آب انار ترش یک واحد، شکر یک و نیم واحد و آب نعناع یا عرق نعناع نیم واحد نیاز داریم.

برای تهیه آن، آب انار را به همراه شکر حرارت دهید تا به قوام آید, پس از آن، عرق نعناع را اضافه کرده و مخلوط کنید, این شربت را می‌توان در یخچال نگهداری کرد و به تنهایی یا با کمی آب مخلوط و مصرف کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید