تأخیر هفت ساعته پرواز نجف – تهران

    کد خبر :181629

شرکت هواپیمایی آسمان بابت جبران تأخیر ۷ ساعته پرواز نجف-تهران خود، به مسافران پیشنهاد داده است که بلیت نیم‌بها آن هم در مسیر داخلی و البته با شرایط خاص به آنها ارائه می‌دهد که این شیوه جبران خسارت مطابق قوانین بین‌المللی نیست.
فارس: رعایت حقوق مسافر و جبران خسارت مسافران در بروز تأخیرهای پروازی خصوصأ تأخیرهایی که درون‌سازمانی (ناشی از عملکرد و در حیطه اختیارات و وظایف شرکت هواپیمایی) است، از الزامات شرکت‌های هواپیمایی در همه نقاط دنیا است.

به هر حال طبق گفته رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأخیر جزئی از صنعت حمل و نقل هوایی است و مسافران نبود تأخیر را در پروازها فراموش کنند، اما‌ همین سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان حاکمیت صنعت حمل و نقل هوایی، آیین‌نامه در حوزه تأخیرات پروازهای در راستای حمایت از حقوق مسافر‌ ابلاغ کرده است که از سوی برخی شرکت‌های هواپیمایی رعایت نمی‌شود.

یکی از مسافران شرکت هواپیمایی آسمان در اعتراض به عملکرد این شرکت هواپیمایی می‌گوید: در تاریخ 29 آبان‌ماه امسال مسافر پرواز نجف-تهران شرکت هواپیمایی آسمان بودیم و حدود 3 ساعت قبل از پرواز هم در فرودگاه حاضر شدیم.

وی با اشاره به انجام با تأخیر پرواز مذکور ادامه داد: متأسفانه از قبل بابت بروز این تأخیر اطلاع‌رسانی به مسافران انجام نشد و زمانی که ما وارد فرودگاه شدیم و پس از ساعت‌ها سرگردانی، این تأخیر اطلاع‌رسانی شد.

این مسافر نجف-تهران بیان کرد: مسافران خردسال و سالخورده زیادی در پرواز ما بودند که همگی در فرودگاه سرگردان شدند و هیچ پاسخگویی و پذیرایی از سوی نمایندگان شرکت هواپیمایی آسمان انجام نشد.

وی بیان کرد: بالأخره پس از ساعت‌ها سرگردانی حدود 7 ساعت پس از ساعت اصلی درج شده در بلیت، هواپیما پرواز کرد.

این مسافر آسمان افزود: پس از پیگیری‌های مسافران و شکایت به واحد حراست شرکت هواپیمایی آسمان بابت این تأخیر و سرگردانی، مسئولان این شرکت هواپیمایی‌ به ما اعلام کردند بابت بروز این تأخیر بلیتی نیم‌بها در مسیر داخلی به مسافران ارائه می‌دهند و البته ضرورت دارد بابت تهیه این بلیت از 10 روز قبل از پرواز به این شرکت هواپیمایی مراجعه و تاریخ پرواز خود را اعلام کنند تا آن شرکت مشخص کند که در تاریخ مذکور امکان ارائه پرواز به این مسافر را دارد یا خیر.

این مسافر گفت: متأسفانه شرکت‌های هواپیمایی در جبران خسارت مسافران در شرایط بروز تأخیرات به درستی و منطقی عمل نمی‌کنند.

وظیفه نظارت بر عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در حیطه اختیارات سازمان هواپیمایی کشوری است که به نظر می‌رسد این سازمان حاکمیتی در اجرای قوانین و نظارت بر شرکت‌ها به نوعی کوتاهی می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید