عملیات مهار آتش چاه رگ سفید از سر گرفته شد

    کد خبر :181599

همزمان با بازگشت مدیران و متخصصان کنترل فوران چاه به منطقه رگ سفید، عملیات مهار آتش چاه شماره ۱۴۷ از امروز از سر گرفته شد.
به گزارش فارس: اوائل آبان ماه تنها چندروز از حادثه فوران و آتش سوزی چاه 147 میدان نفتی رگ سفید می‌گذشت که مسئولان ارشد صنعت نفت اعلام کردند همزمان با مهار این چاه جشن سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری گرفته خواهد شد، بنابراین امیدها برای مهار این چاه در مدت 50 روز افزایش یافت اما با گذشت اول دی ماه یعنی سالروز تشکیل شرکت ملی حفاری به دستور امام خمینی (ره) هنوز آتش چاه 147 میدان رگ سفید شعله ور است و مشخص نیست این آتش کی قرار است مهار شود.

وزیر نفت چهارشنبه هفته گذشته در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به آخرین وضعیت مهار آتش این چاه در جمع خبرنگار گفت عملیات جدید مهار آتش این چاه از سه شنبه هفته آینده آغاز می شود و قرار است براساس عملیاتی جدید این کار صورت گیرد اما مشخص نیست که این آتش کی و چه زمانی مهار شود.

تقریبا از روز دوشنبه هفته گذشته کارگاه عملیات مهار این چاه به صورت نیمه تعطیل درآمده بودبه طوری‌که هیچ یک از مدیران اصلی مهار چاه در رگ سفید حضور نداشتند و چاه 147 تنها شاهد نیروهای پاکسازی بود.

اما ظاهرا از روز گذشته مدیران و متخصصان مهار چاه دوباره به منطقه بازگشتند و قرار است امروز عملیات مهار این چاه با روشی جدید آغاز شود، هرچند که برخی از کارشناسان اعلام کرده اند این کار با ریسک بسیار بالایی مواجه است.

آنچه باید بر آن تاکید کرد این است که ظاهرا برگزاری مراسم سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران به بعد از مهارچاه موکول شده است اما باید تاکید کرد که هنوز هیچ روز دقیقی برای مهار این چاه مشخص نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید