رائول کاسترو: آمریکا عامل اصلی وخامت در روابط هاوانا- واشنگتن است

    کد خبر :181591

رئیس جمهوری کوبا گفت که آمریکا تنها عامل وخامت روابط هاوانا – واشنگتن بوده است.

به گزارش خبرگزاری کوبایی پرنسالاتینا، ‘رائول کاسترو’ دیروز (جمعه) در اظهار نظری افزود: در سال 2017 روابط کوبا – آمریکا عقب نشینی کرد که موضوعی جدی و غیرمسئولانه بود.
وی ابراز اطمینان داد که هاوانا مقصر این وخامت در روابط دوجانبه نبوده است.
رئیس جمهوری کوبا تصریح کرد، وخامت این روابط بر ارتباطات میان مردم و خانواده های دو کشور و همچنین حقوق و آزادی های شهروندان کوبایی و آمریکایی تاثیر گذاشته است.
این سخنان در حالی مطرح شده است که پیش از این مقامات کوبایی در سال 2017 بارها از تمایل این کشور به بهبود روابط با واشنگتن و مذاکره با مقامات آمریکایی بر اساس احترام متقابل و همکاری ها مشترک سخن به میان آوردند، اما دونالد ترامپ تدابیر در پیش گرفته شده در دوران باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا را برای بهبود روابط با هاوانا لغو و سیاست های جدیدی را علیه کوبا اعمال کرد.
این اقدام ترامپ انتقادهای شدید شهروندان آمریکایی و کوبایی را به همراه داشت چون محدودیت هایی جدید در سفر به دو کشور تحت این تدابیر اعمال می شود.
به گزارش ایرنا، پارلمان کوبا پنجشنبه دوره فعالیت این نهاد قانونگذاری را به مدت دو ماه و تا آوریل 2018 تمدید کرد، تصمیمی که انتقال قدرت را از رائول کاسترو به رئیس جمهوری بعدی با تاخیر مواجه می کند.
رائول کاسترو و فیدل کاسترو برادر فقیدش مجموعا حدود شصت سال هدایت این کشور را برعهده داشته اند.
رائول کاسترو قرار بود اواخر فوریه (اوایل خرداد) از قدرت کناره بگیرد. «میگل دیاز کانل» معاون اول رئیس جمهوری از گزینه های مطرح جانشینی کاسترو است.
رهبران کوبا در انقلاب سال 1959 دیکتاتور مورد حمایت آمریکا را ساقط کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید