محدودیت جدید دولت برای ثبت‌ سفارش

    کد خبر :181473

اگرچه سامانه ثبت سفارش برای واردات برخی کالاها از تیرماه امسال بسته شده، اکنون دولت ساعت ورود به سامانه ثبت‌سفارش را ۸ تا ۱۶ اعلام کرده و البته اعتبار نیز از ۶ ماه به سه ماه تقلیل یافته است.

به گزارش بازتاب به نقل از مهر، با روی کار آمدن محمد شریعتمداری، به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت محدودیت‌هایی بر روی تجارت خارجی کشور اعمال شده که بیشتر، خود را در ثبت سفارش واردات نمودار کرده است. به این معنا که بر اساس استراتژی جدید دولت، تراز تجاری منفی کشور باید با اعمال برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها بر روی واردات، کنترل شده و ارزآوری و ارزبری کشور به نوعی تراز شود.

بر این اساس، از تیرماه امسال، ثبت سفارش واردات خودرو به دلیل روند فزاینده ورود خودروهای خارجی و وارداتی به کشور، متوقف شده و اجازه ثبت سفارش جدید برای واردات داده نمی شود و البته واردات قبلی نیز مطابق با ضوابط صورت می گیرد.

در عین حال، چند هفته پیش بود که مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که مدت زمان اعتبار ثبت سفارش کالا از ۶ ماه به سه ماه تقلیل یافته تا بتوان مدیریت دقیق‌تری بر واردات کالا صورت داد و قدرت برنامه‌ریزی را از برخی سودجویان گرفت.

اکنون دولت در محدودیتی جدید، ساعت ورود به سامانه ثبت سفارش را محدود به ساعت ۸ صبح تا ۱۶ کرده است که هنوز هم مشخص نیست که دلیل این امر چه بوده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید