اطلاعات تازه از سوپراسپرت آرس دیزاین

    کد خبر :181099

شرکت آرس دیزاین که به شخصی‌سازی خودروهایی چون مرسدس G کلاس می‌پردازد، به‌زودی از سوپراسپرت جدیدی که بر اساس لامبورگینی هوراکان ساخته می‌شود، رونمایی خواهد کرد.

شرکت ایتالیایی آرس دیزاین (Ares Design) که اخیراً با بهینه‌سازی مرسدس‌بنز G کلاس، محصولی کاملا متفاوت موسوم به X-Raid معرفی کرده بود، قصد دارد در سال ۲۰۱۸، محصولی مستقل با عنوان «پروژه‌ی پنتر» به بازار عرضه کند.

این کوپه‌ی زیبا، با الهام از سوپراسپرت پنترا شرکت ایتالیایی دی ماسو (De Maso Pantera GTS) مدل ۱۹۷۴ طراحی شده است و بر پایه‌ی لامبورگینی هوراکان ساخته خواهد شد. شرکت آرس دیزاین توسط مدیرعامل سابق لوتوس، دنی بهار، بنیان‌ گذاشته شده و اخیرا کارخانه‌ی خود را به مساحت ۱۸ هزار متر مربع در شهر مودنا واقع در کشور ایتالیا، ارتقاء داده است تا محصولاتی چون X-Raid و مدل‌های سفارشی بر اساس لندرور دیفندر، مرسدس‌بنز ویانو (Viano) و بنتلی مولسان (Mulsanne) تولید کند.

پروژه‌ی پنتر (به معنای پلنگ) در کارخانه‌ی جدید این شرکت ساخته خواهد شد و هنوز جزئیاتی از قوای فنی آن منتشر نشده است؛ ولی احتمالاً تیم مهندسی آرس دیزاین پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر V شکل ۵.۲ لیتری هوراکان را بهینه‌سازی می‌کند تا قدرت و گشتاور بیشتری در اختیار این پلنگ ایتالیایی قرار دهد. بر اساس گفته‌های مقامات آرس دیزاین، پلت‌فرم پروژه‌ی پنتر، مدل ۲۰۱۷ لامبورگینی هوراکان است. با توجه به محبوبیت نسخه‌ی قدرتمند هوراکان پرفورمانته و رکوردشکنی آن در پیست نوربرگ‌رینگ، می‌توان امیدوار بود که پنتر آرس دیزاین هم توانایی‌های مشابه هوراکان پرفورمانته داشته باشد.

مسئولیت طراحی بدنه‌ی پنتر، بر عهده‌ی میهای پنتسکو است. مأموریت پنتسکو، طراحی یک خودرو با طراحی آینده‌نگرانه به همراه حس کلاسیک است که نمایانگر اساس ظاهر خودروهای افسانه‌ای در تاریخ صنعت خودروسازی باشد و از شاسی موجود و بهینه‌‌شده استفاده کند؛ کاری که اصلاً آسان به‌ نظر نمی‌رسد.

پروژه‌ی پنتر که اکنون در مرحله‌ی طراحی نهایی، تست‌های تصادف و آیرودینامیک قرار دارد، مانند دیگر محصولات آرس دیزاین در تعداد بسیار محدود تولید خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی مقامات این شرکت ایتالیایی، محصول جدید آن‌ها در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ رونمایی خواهد شد. در واقع هدف مدیران آرس دیزاین از انتشار این تصاویر، جذب مشتریان احتمالی برای پیش‌خرید پنتر است.

دنی بهار می‌گوید:

پروژه‌ی پنتر برای ما، مثل یک هاله است؛ اما به شما قول می‎دهم که در سال ۲۰۱۸، اخبار بیشتری از آن خواهید شنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید