ابتکار: تلاش ما جذب اعتبارات حوزه زنان سرپرست خانوار است

    کد خبر :181067

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اعتبارات حوزه زنان سرپرست خانوار در سال جاری کاهش نیافته بلکه هنوز محقق نشده و تلاش ما جذب این بودجه است.

معصومه ابتکاردرپاسخ به این سوال که شنیده شده اعتبارات معاونت زنان کاهش یافته است، افزود: اعتبار معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هیچ کاهشی نداشته و براساس اعتبارات پیش بینی شده در بودجه سال ٩٧ نیز بیش از 38 درصد افزایش داشته است اما در اعتبارات سال ٩٦ میزان اعتبارات زنان سرپرست خانوار مشکل تحقق آن را داریم.
وی با بیان این که در بخش زنان سرپرست خانوار این موضوع مطرح است، اظهار داشت: اگرچه شورای اجتماعی وزارت کشور و همه مسئولان اجرایی کشور برای رفع مشکلات زنان سرپرست خانوار تلاش می کنند، امیدواریم این اتفاق رخ ندهد و مجلس شورای اسلامی برای تحقق این بودجه به ما کمک کند.
ابتکار ادامه داد: ما برای تحقق اعتبارات مربوط به زنان سرپرست خانوار تلاش های زیادی داریم، برای امسال رقم 20 میلیارد تومان در بودجه پیش بینی شده است اما تاکنون تحقق پیدا نشده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: اکنون این حوزه که یکی از حوزه های مهم برای کمک به زنان سرپرست خانوار است نیازمند توجه ویژه مسئولان اجرایی است.
وی با بیان اینکه اعتبارات حوزه زنان با کاهش بودجه مواجه نیست، بلکه نیازمند تحقق بودجه مصوب است، اظهار داشت:برای اعتبارات سال 96 ویژه زنان سرپرست خانوار در حال پیگیری هستیم، البته شاید هنوز فرصت جذب آن وجود داشته باشد.
ابتکار اضافه کرد: در ارتباط با زنان سرپرست خانوار کارهای مهمی که انجام دادیم راه اندازی ستاد ملی زن و خانواده و کارگروه زنان سرپرست خانوار است که امیدواریم بتوانیم به نتیجه خوبی برسیم.
وی اضافه کرد: برای این حوزه تقسیم کار بین دستگاهی و ملی صورت گرفته و تکالیف همه دستگاهها در این زمینه مشخص است.
براساس آمار بیش از دو میلیون و ٥٠٠ هزار زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد که حدود ٧٠ درصد از آنها شغل مناسبی ندارند و نیازمند حمایت برای ایجاد اشتغال و کمک هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید