مرگ دو کودک بندرعباسی در پی مسمومیت قرص برنج

    کد خبر :181046

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از مرگ دو کودک هشت‌ ماهه و سه‌ ساله به دلیل عوارض ناشی از مسمومیت قرص برنج خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر فاطمه نوروزیان اظهار کرد: این دو کودک اعضای یک خانواده و خواهر و برادر بودند که پس از مسمومیت شدید ناشی از مصرف قرص برنج به بیمارستان کودکان منتقل شدند.

وی ادامه داد: بنا بر اعلام پزشک معالج، نوزاد هشت‌ماهه که پسر بود متاسفانه پیش از رسیدن به بیمارستان جان خود را از دست‌ داد و با توجه به مرگ قطعی امکان هیچ درمانی برای وی میسر نبود.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: دختر سه‌ساله نیز اگرچه در مراحل اولیه سطح هوشیاری مناسبی داشت و فقط از ناحیه شکم اظهار ناراحتی می‌کرد اما پزشکان با توجه به عوارض مصرف قرص برنج نهایت مراقب را از وی به عمل آوردند و در بخش مراقبت‌های ویژه با انجام امور درمانی، تحت کنترل لحظه‌به‌لحظه قرار گرفت.

نوروزیان با بیان اینکه پس از گذشت چند ساعت با وجود کنترل دقیق علائم و مراقبت‌های پزشکی این کودک ناگهان دچار اختلال در آنزیم‌های کبدی، افت شدید فشارخون و پایین آمدن هموگلوبین شد، افزود: در این وضعیت کودک در حالت شوک قرار گرفت که تلاش پزشکان برای احیای وی نتیجه نداد و دختربچه سه‌ساله به زندگی بازنگشت و جان خود را از دست داد.

وی اضافه کرد: والدین این دو کودک ابتدا به گمان اینکه بر اثر مصرف ماست دچار مسمومیت شده‌اند به پزشکان گفتند مسمومیت ناشی از مصرف ماست بوده است که با توجه به شرح‌حال بیماران و تحقیقات بیشتر و آزمایش‌های مشخص شد مسمومیت ناشی از مصرف برنج آلوده به قرص برنج بوده است.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی در پایان با اشاره به اینکه مسمومیت با قرص برنج بسیار خطرآفرین است و درمان ندارد،اضافه کرد: قرار دادن قرص برنج در کیسه برنج با هدف نگه‌ دارندگی برنج اقدامی بسیار خطرناکی است چرا که در موقع پخت، آلودگی برنج با قرص‌ها می‌تواند به بروز چنین حادثه دل‌خراشی منجر شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید