رایزنی مذاکره کنندگان ارشد ایران و سوریه در خصوص تبادل اجساد درگیرهای سوریه

    کد خبر :180985

مذاکره کنندگان ارشد ایران و سوریه در دومین دور از گفت و گوهای خود در«هشتمین اجلاس صلح سوریه -روند آستانه » به موضوع تبادل بازداشت شدگان، ربوده شدگان و اجساد از سوی طرف های درگیر در بحران سوریه، پرداختند.

حسین جابری انصاری، معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد ایران در روند آستانه و بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد و رئیس هیات سوریه ، صبح امروز در محل هتل رکسوس شهر آستانه ، در چارچوب تلاش ها برای توافق در خصوص تبادل بازداشت شدگان، ربوده شدگان و اجساد از سوی طرف های درگیر در بحران سوریه رایزنی کردند.
در دور هفتم مذاکرات صلح سوریه که آبان ماه امسال برگزار شد ، هیات ایرانی ،مسئله بازداشت شدگان و تبادل اجساد و ابعاد انسانی بحران سوریه را به طور جدی پیگیری کرد .
جابری انصاری در پایان مذاکرات دور گذشته گفت ،اگر چه دو سند در خصوص مین زدایی و تبادل بازداشت شدگان مطرح بود ، اما این دو سند به دلیل دیدگاه ها ی متفاوت طرف های سوری امکان نهایی شدن پیدا نکرد ولی بعنوان یک بند از بیانیه پایانی بر ضرورت دسترسی کمک های انسان دوستانه به همه مناطق در سوریه تاکید شد .
«هشتمین دور مذاکرات صلح سوریه – روند آستانه » از دیروز با برگزاری نشست های دو جانبه و سه جانبه بین سه کشور ضامن آتش بس در سوریه – ایران ، روسیه و ترکیه – شروع شده است ، این مذاکرات با حضور همه طرف درگیر در بحران سوریه ادامه می باید و انتظار می رود با صدور بیانیه ای عصر امروز به کار خود پایان دهد .
در این دور از مذاکرات علاوه بر سه کشور ضامن ، هیات های دولت سوریه و معارضان این کشور، و ناظران روند آستانه (سازمان ملل متحد، آمریکا و اردن) حضور دارند .
به گزارش ایرنا ،میزبان این دور از مذاکرات مانند دوره های گذشته کشور قزاقستان است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید