ابراهیمی: هر دستگاهی در قبال بودجه‌ای که می‌گیرد پاسخگو باشد

    کد خبر :180704

یک عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: از نظر من هر دستگاهی باید در قبال اعتباری که می گیرد، پاسخگو باشد و مردم باید در تمام مراحل بودجه بر روی آن نظارت داشته باشند.

علی ابراهیمی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه “در سال 97 هر بودجه ای که به هر دستگاهی داده می شود باید به مردم اعلام شود” بیان کرد: قبلا نیز در برنامه ششم دولت را مکلف کرده ایم که سامانه ای را تعریف کند و هر دستگاهی در مقابل اعتباری که می گیرد باید پاسخگو باشد. قبلا به گونه ای بود که هر دستگاه و نهادی میزانی اعتبار برای اهدافش دریافت می کرد اما اکنون باید اعلام کند که هر عملیاتی چقدر هزینه دارد و بابت آن نیز گزارش دهد.

نماینده مردم شازند در مجلس در ادامه بیان کرد: به محض اینکه لایحه بودجه پیشنهاد شد، خوشبختانه نقطه نظرات مردم شدت گرفت. من فکر می کنم هیچ ابزار نظارتی قوی تر از مردم وجود ندارد. اگر هم چنان لایحه بودجه را پیگیر باشند، نه تنها فقط الان حتی در ادامه نیز پیگیری های خود را داشته باشند کمک زیادی کرده اند.

ابراهیمی با اشاره به سخنان رئیس جمهور مبنی بر اینکه “مردم باید خادم خود را نقد کنند و این حق آنان است که بدانند هر دستگاهی چه میزان بودجه می گیرد” گفت: مسلما به همین گونه است. انتقاد همیشه باعث اصلاح کار می شود. از دید من انتقاد در هر زمینه ای اگر جنبه تخریبی نداشته باشد، می تواند مفید باشد. معمولا دولت هایی که منتقد ندارند، روند اصلاحی را به خوبی طی نمی کنند.

در گفت‌وگو با ایسناابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر سخنان رئیس جمهور در رابطه با اینکه هر دستگاهی برای جلوگیری از فساد باید به مردم گزارش دهد که پول را در کجاها خرج می‌کند از روی صداقت باشد و اجرایی شود بسیار موثر خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید