سازمان انرژی اتمی: درهای گفتگو با آمریکا باز است اما نه در موضوع هسته‌ای

    کد خبر :180630

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفت و گو با خبرگزاری رسمی چین گفت: ایران درباره موضوع هسته ای و مسایل مرتبط با حق حاکمیت خود با آمریکا گفت و گو نمی کند.

وی به خبرگزاری چین تصریح کرد توافقنامه هسته ای موسوم به ‘برجام’ تعهداتی را از سال 2015 میلادی بر عهده طرفین گذاشته است و همه باید در قبال این توافقنامه مسئول باشند.

کمالوندی به شینهوا گفته است طرف های ذی ربط، سیاستمداران و دیپلمات های کشورهای مختلف، سال ها برای رسیدن به این توافقنامه تلاش و گفت و گو کرده اند.

وی به خبرگزاری چین تاکید کرد البته این توافقنامه اشکالاتی دارد و طبیعتا ایده آل نیست ایران هم مایل است تعهدات کمتری داشته باشد و طرف های دیگر مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند و بهتر است آمریکا هم دقیقا همین برخورد را با موضوع داشته باشد و زیاده خواهی نکند.

وی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری چین گفته است اگر آمریکا بخواهد بار دیگر رژیم تحریم ها را روی ایران اعمال کند این کشور نیز تلافی خواهد کرد و با قدرت به آن پاسخ خواهد داد.

کمالوندی افزود: ما به همه تعهدات خود طبق گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی عمل کرده ایم و لازم است آمریکا نیز این کار را صورت دهد و ایران را از منافع خود محروم نکند.

به گزارش ایرنا سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران به شینهوا گفت تاکنون آمریکا برخی از مفاد برجام را نقض کرده است و هشدار می دهیم به دنبال تحریم ایران نباشد.
کمالوندی افزود: تا زمانی که طرف های دیگر از این توافق حمایت و آن را اجرا می کنند ایران نیز همینطور رفتار خواهد کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید