رئیس دانشگاه آزاد:

شهریه دانشگاه آزاد، متناسب با تورم است

    کد خبر :180479

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تا زمانی که بسیاری از استادان دانشگاه فکر و دغدغه ای در خصوص مسائل کشور نداشته باشند، این مشکلات برطرف نخواهد شد.

فرهاد رهبر، روز پنجشنبه در شانزدهمین همایش دبیران هم اندیشی دانشگاههای سراسر کشور در مشهد افزود: برای رفع مشکلات کشور صحبت از ارتباط دانشگاه و صنعت می شود و جلسه می گذارند، و حال آنکه تا زمانی که اساتید به فکر رفع مشکلات کشور نباشند، با این جلسات هیچ اتفاقی نخواهد افتاد.

وی گفت: بخش قابل توجهی از استادان دانشگاه، آموزش را صرفا برای آموزش می بینند و اینکه دانشجویان دکتری با هدف استاد شدن درس بخوانند اسیر یک دور باطل شده اند.

رهبر خاطرنشان کرد: استادان رکن اصلی دانشگاهها هستند که نقشی اساسی برای انجام وظائف محول شده به دانشگاهها را بر عهده دارند و محصول تلاش این اساتید، تربیت دانشجویانی است که باید در ادامه به حل مساله مردم بینجامد، حال اگر وضعیت دانشجویان را در زمان ورود و نیز پایان دانش آموختگی مقایسه کنیم درخواهیم یافت که چه تحولی در خصوص عرق دینی و ملی در آنان ایجاد کرده ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: باید بررسی شود که جدای از بحث دانش افزایی، به لحاظ دینداری، ابتکار، خلاقیت، عرق ملی، خودباوری، اخلاق، معنویت و بصیرت به دانشجو اضافه شده است.

وی تصریح کرد: اگر استاد خود متحول شده و سرشار از عشق به اسلام وغرور ملی باشد می تواند این مفاهیم را به دانشجو نیز منتقل کند و آنگاه است که می توانیم مدعی شویم به وظیفه خود عمل کرده ایم.

رهبر تاکید کرد: لازم است میزان اثربخشی دبیران هم اندیشی بر روی اساتید دانشگاه با شاخصی مشخص شود تا برای آسیب شناسی این روند برنامه ریزی دقیق، هدفمند و موثری انجام شود.

وی با انتقاد از شیوه آموزش و تربیت در دانشگاه گفت: متاسفانه در دانشگاهها مانند حوزه شاگردپروری نمی شود؛ اساتید به اندازه کافی برای دانشجویان وقت نمی گذارند و دانشجویان نیز حرمت و شان استادشاگردی را به جا نمی آورند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: افزایش نرخ شهریه این دانشگاه بر اساس و متناسب با نرخ تورم است لذا برخی سالها عملا کاهش سقف شهریه نیز داشته ایم.

رهبر افزود: در برخی کد رشته ها در سال جاری بر اساس برخی شاخص ها و تخفیفها، کاهش 50 درصدی شهریه دانشگاه نیز خواهیم داشت.

وی همچنین از برنامه این دانشگاه برای اعمال برخی تخفیف ها و تسهیلات برای دانشجویان این دانشگاه در مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد.
شانزدهمین همایش دبیران هم اندیشی دانشگاههای کشور با حضور 250 نفر از دبیران دفاترهم اندیشی دانشگاهها امروز در مشهد آغاز شد که تا فردا ادامه دارد.

منبع:ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید