دگرگونی‌هایی در چهره که خبر از یک بیماری وحشتناک می‌دهند

    کد خبر :180241

بسیاری از بیماری‌ها بر روی پوست صورت خود را نشان می‌دهند و توجه به دگرگونی‌های صورت می‌تواند سبب تشخیص، درمان و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها شود.

محققان دانشگاه پنسیلوانیا در پژوهش‌های خود دریافتند مشکل هایی همچون گونه‌های قرمز و برجسته، ابرو‌های نازک، آکنه پوستی در بزرگسالان و نیز مو‌های زائد صورت نشان دهنده بیماری در افراد هستند.

ریزش مو‌های ابرو و نازک شدن آن و نیز وجود حلقه‌های تیره زیر چشم‌ها نشان دهنده مشکل در غده تیروئید و ابتلا به هیپوتیروئیدیسم است.

از جمله دیگر نشانه‌های مشکل تیروئید در بدن افراد می‌توان احساس ضعف و خستگی مداوم، افزایش وزن، خشکی پوست و ریزش موی سر را نام برد.
برای شناسایی مشکل در غده تیروئید مراجعه به پزشک و انجام آزمایش خون می‌تواند نتیجه دقیق را در اختیارپزشک و بیمارقراردهد.

اختلال سندرم پلی کیستیک تخمدان نیز یکی از عواملی است که سبب مو‌های زائد و آکنه به ویژه در ناحیه اطراف چانه می‌شود به همین دلیل بانوانی که در سنین باروری قرار دارند با مشاهده این نشانه‌ها بر روی صورت خود به پزشک مراجعه کنند، زیرا سندرم پلی کیستیک تخمدان می‌تواند سبب ناباروری شود.
لکه‌های قرمز بر روی گونه نیز می‌تواند نشان دهنده ابتلای فرد به بیماری خود ایمنی لوپوس باشد.

از جمله دیگر علامت‌های بیماری لوپوس می‌توان درد و تورم عضله و مفصل‌های بدن، التهاب غدد لنفاوی، تب بالا، زخم در دهان را نام برد.

بیماری خود ایمنی لوپوس می‌تواند سبب آسیب به اعضای بدن، از کار افتادن کلیه‌ها و مرگ فرد شود به همین دلیل شناسایی زودهنگام بیماری می‌تواند در کنترل علامت‌ها و درمان آن موثر باشد.
چین و چروک‌های پوستی در سنین جوانی نیز نشان دهنده سرعت رشد بیولوژیک بدن به نسبت سن واقعی است. بر اثر این اختلال ژنتیکی تقسیم سلول‌های پوستی و نیز سلول‌های سایر اعضای بدن سریع تر از حالت عادی انجام می‌شود و می‌تواند سبب پیری و ابتلای فرد به بیماری‌های مختلف شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید