رییس سازمان نوسازی مدارس خواستار شد

اجرای طرح حذف مدارس فرسوده به صورت پایلوت در یزد

    کد خبر :180162

رییس سازمان نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به ضرورت تنوع بخشیدن به درآمدهای آموزش و پرورش، گفت: طرح حذف مدارس فرسوده به صورت پایلوت کشوری در استان یزد اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نظرپور در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش یزد، با اشاره به ضرورت به روز رسانی آمار مدارس نیازمند بهسازی و مقاوم سازی در استان یزد، اظهار کرد: 80 درصد کلاس‌های استان یزد استانداردهای گرمایشی را دارد.

وی افزود: اگر امکانات لازم برای آموزش وجود نداشته باشد، معلمان نمی‌توانند به طور کامل و صحیح مطالب علمی و آموزشی را به دانش آموزان منتقل کنند.

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در سال گذشته 170 میلیارد تومان اعتبار برای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اختصاص داده شده که حدود 10 درصد اعتبار یعنی حدود 17 میلیارد تومان جذب شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تنوع بخشی به درآمدهای آموزش و پرورش را از جمله راهکارهای مناسب برای رفع نیازهای اقتصادی و بودجه‌ای مراکز آموزشی کشور دانست و بیان کرد: با استفاده از تنوع بخشی درآمدهای آموزش و پرورش تمام اعتبارات لازم برای ساخت و ساز مدارس تخریب شده مناطق زلزله زده تأمین شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان این‌که سرانه فضای آموزشی استان کرمانشان به هشت درصد افزایش رسیده است، تصریح کرد: سه میلیارد دلار برای مقاوم سازی مدارس کشور اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مشارکت‌های بین بخشی، تأکید کرد: مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز استان یزد باید با مشورت همدیگر نسبت به طراحی هنرستان با طرح معماری ماندگار اقدام کنند تا به صورت مشارکت 50 درصدی با خیرین ساخته و تجهیز شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت حذف مدارس فرسوده از لیست مدارس استان‌ها، گفت: استان یزد به عنوان پایلوت کشوری حذف مدارس فرسوده از آمار مدارس کشور پیش قدم شود.

نظرپور با بیان این که بحث صندلی برای دانش آموزان یکی از برنامه‌های مستمر سازمان نوسازی مدارس کشور است، خاطرنشان کرد: ایجاد اتاق بهداشت از جمله مواردی است که در طراحی و ساخت مدارس جدید دیده می‌شود.

این مقام مسئول در پایان سخنان خود با بیان این‌که حدود 800 سالن ورزشی نیمه کاره و 250 استخر نیمه کاره در سطح کشور وجود دارد، گفت: عملیات ساخت دو مدرسه 18 کلاس با مشارکت خیرین و تأمین اعتبار دولتی در استان یزد آغاز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید