نمونه مفهومی از خودروی هیبریدی هوندا اینسایت 2019

  • خودرو
  • پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ۱۲:۰۳
    کد خبر :180101

نسخه‌ی اولیه از نسل جدید سدان‌های هیبریدی هوندا با نام اینسایت ۲۰۱۹ در یک نشست خبری معرفی شد؛ قرار است نمونه اصلی هوندا اینسایت ۲۰۱۹ در نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۸ به‌طور رسمی رونمایی شود.

به‌زودی نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ آغاز می‌شود و قرار است برند ژاپنی هوندا نسخه کاملا جدیدی از نسل سوم خودروی هیبریدی هوندا اینسایت (Insight) را در این نمایشگاه معتبر معرفی کند. تصاویر زیر از نمونه اولیه یا پروتوتایپ خودروی هوندا اینسایت ۲۰۱۹ است که در سایت رسمی هوندا منتشر شده و با این‌که جزئیات زیادی در مورد خودرو نشان نمی‌دهد؛ اما می‌تواند نگاه اجمالی از طراحی این سدان هیبریدی به علاقه‌مندان خودروهای هوندا ارائه کند.

شرکت هوندا در یک نشست خبری اعلام کرد که خودروی جدید هوندا اینسایت سبک طراحی برتر و بازده بالای سوخت را با هم ترکیب می‌کند. خودرویی که در رده بالاتری نسبت به هوندا سیویک قرار دارد، اما در رده پایین‌تری نسبت به آکورد قرار گرفته است و از جدیدترین نسل سیستم هیبریدی دوموتوره هوندا برای افزایش بهره‌وری استفاده خواهد کرد؛ اما احتمالا نتواند رقیب جدیدی برای خودروی هوندا پریوس باشد.

هنیو آرکانجلی معاون ارشد فروش خودرو در هوندای آمریکا گفت:

خودروی جدید هوندا اینسایت ۲۰۱۹ با ظرافت‌های پیشرفته‌ای که دارد و استفاده از موقعیت پویا، فضای داخلی زیاد و بهترین عملکرد در کلاس سدان، رویکرد هوندا را در طراحی و ساخت خودروهای الکتریکی بدون معایب معمول نشان می‌دهد. این سدان پنج سرنشین و شیک، از تابستان آینده جدیدترین خودروی الکتریکی در خط تولید هوندا خواهد بود.

نسل اول خودروی هوندا اینسایت، اولین خودروی هیبریدی در ایالات متحده آمریکا بود و به لطف آیرودینامیک بهینه و ساختار سبک آلومینیومی توانست نقش مهمی در موفقیت هوندا ایفا کند. در نتیجه خودروی دو درب هوندا اینسایت به‌عنوان کم‌مصرف‌ترین خودروی بنزینی معرفی شد که میزان مصرف سوخت آن در شرایط بزرگراهی، ۳.۳۶ لیتر در صد کیلومتر (یک گالن در ۷۰ مایل) بود. این اولین خودروی هیبریدی هوندا بود که از سیستم هیبریدی مجهز به موتور مجتمع هوندا (IMA) استفاده می‌کرد.

نسل دوم خودروی هوندا اینسایت اولین بار در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان به‌صرفه‌ترین خودروی هیبریدی در بازار تولید شد. با طراحی ۵ درب و ۵ سرنشین، نسل دوم اینسایت فضای بیشتری در اختیار مالک خود قرار می‌دهد و همچنان از سیستم ترکیبی IMA بهره می‌برد.

تقریبا ۲۰ سال پس از اولین عرضه خودروی هوندا اینسایت در ایالات متحده، این سدان هیبریدی تابستان سال ۲۰۱۸ به خریداران معرفی خواهد شد. هوندا هیچ‌گونه ارقامی از عملکرد هوندا اینسایت ۲۰۱۹ منتشر نکرده است؛ اما انتظار می‌رود که در مقایسه با دیگر مدل‌های کنونی هوندا از لحاظ کارایی بهبود قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.

پیش از این در ماه اوت تصاویری از نمونه اولیه خودروی هوندا اینسایت منتشر شد، که طراحی آن شبیه هوندا سیویک و تمامی سطح بدنه به وسیله پوشش استتار شده بود. در این تصاویر تعدادی حسگر روی سقف و ضربه‌گیرهای خودرو نصب شده است که احتمالا برای اندازه‌گیری کارکرد سیستم محرکه هیبریدی خودرو استفاده می‌شود. هوندا امیدوار است نسل جدید خودروی هیبریدی هوندا اینسایت تا سال ۲۰۳۰ بتواند دوسوم از سهم فروش جهانی هوندا را با توجه به الکتریکی شدن از آن خود کند.

نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۸ از ۲۵ دی‌ماه ۹۶ آغاز به کار می‌کند و باید منتظر ماند تا هوندا در آن روز اطلاعات و جزئیات بیشتری از خودروی هوندا اینسایت ۲۰۱۹ منتشر کند. هوندا اینسایت ۲۰۱۹ پنجمین خودروی الکتریکی هوندا خواهد بود که از سال گذشته تاکنون وارد بازار می‌شود.

محصول جدید هوندا در کارخانه گرینزبورگ در ایالت ایندیانا تولید خواهد شد و همراه با خودروهای سیویک و CR-V با استفاده از قطعات داخلی و جهانی تهیه می‌شود. هوندا اینسایت ۲۰۱۹ با ورود خود به بازار به سری خودروهای کلاریتی (کلاریتی پیل سوختی، کلاریتی برقی و کلاریتی پلاگین هیبریدی) می‌پیوندد و پس از آن نیز خودروی هیبریدی کاملا جدید هوندا آکورد ۲۰۱۸، اوائل سال آینده به نمایندگی‌های سراسر ایالات متحده آمریکا وارد می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید