رشد استارتاپ‌ها زمینه‌ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود

    کد خبر :179980

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر ضرورت یکپارچگی جامعه استارتاپی گفت:رشد استارتاپ‌ها زمینه‌ساز تحقق اقتصاد دانش‌بنیان می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهوری در یلدای کارآفرینان استارتاپی که با حضور جمعی از صاحبان کسب و کارهای نوآور و استارت آپی ایران برگزار شد گفت: عملکرد استارتاپ های ایران در چند سال اخیر نشان داده که راه این اکوسیستم برای رفاه و آبادانی کشور باز شده است.

وی افزود: مهمترین لازمه تحقق اقتصاد دانش بنیان و جامعه استارتاپی، زیست بوم کارآفرینی است آنچه که در این حوزه می تواند ساختار اقتصادی را شکل دهد حرکت هماهنگ و رو به جلوی تمامی بخش های زیست بوم کارآفرینی است.

ضرورت یکپارچگی و هماهنگی جامعه استارتاپی

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این‌که مهمترین بازیگر میدان اقتصاد دانش بنیان کشور صاحبان کسب و کارهای استارتاپی و دانش بنیان هستند گفت: تلاش برای بهبود محیط کسب و کار دانش بنیان به به یکپارچگی، هماهنگی و درک مشترک صاحبان استارتاپ ها وابسته است و در این صورت است که زیست بوم کارآفرینی و نوآوری در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت می‌کند.

ستاری ادامه داد: شکل‌گیری و فعالیت انجمن صنفی استارتاپی می‌تواند به حل چالش‌های فعالان این حوزه و یکپارچگی برای کمک به تقویت زیست بوم کارآفرینی و نوآوری کمک کند.

برداشته شدن انحصارها و موانع با نقش‌آفرینی استارتاپ ها

ستاری، با اشاره به اینکه حضور بخش خصوصی در عرصه اقتصاد دانش بنیان می‌تواند زمینه‌ساز از میان برداشته شدن انحصار ها و موانع فراروی استارتاپ ها شود افزود: با توجه به ساختار اقتصاد نفتی که ساز و کارهای دست و پاگیر برای راه اندازی کسب و کار با چالش‌های متعددی مواجه هستند، جهت گیری صحیح به سمت اصلاح اقتصاد یاد شده با اعتماد داخلی فعالان این عرصه محقق می شود.

وی افزود: حضور تعدادی از استارتاپ ها در بازار بورس کشش خوبی را در این بازار ایجاد کرده است و افزایش سهام و بالارفتن میزان ارزش افزوده این شرکت‌ها می‌توانند انگیزه لازم را در بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه پر ظرفیت ایجاد کند.

آمادگی دانشگاه‌ها برای شکل‌گیری محیط مساعد کسب و کار نوآور

وی با اشاره تغییر حرکت دانشگاه‌ها به سوی حمایت از استارتاپ‌ها گفت: دانشگاه‌ها در حال بدل شدن به یک محیط کسب و کار مساعد برای کسب و کارهای خلاق است و به تدریج آموخته‌اند که برای کسب درآمد به دولت متکی نباشند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۸۰ شرکت استارتاپی اطراف دانشگاه صنعتی شریف، مشغول فعالیت‌ هستند که ۵۳۰۰ نفر را به کار مشغول کرده‌اند این امر نشان می‌دهد زمینه تبدیل شدن محیط پیرامونی دانشگاه‌ها به یک محیط مساعد برای کسب و کار دانش‌بنیان در حال محقق شدن است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید