تمایل تجار ایرانی به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ارمنستان

    کد خبر :179956

گاگیک ماکاریان رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان گفت که تجار ایرانی و عرب بیش از دیگران به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی ارمنستان علاقه مند بوده و سرمایه گذاری های گسترده ای از سوی آنها انجام گرفته است.

به گزارش بازتاب،مارکاریان در گفت وگو با پایگاه خبری نیوز ای ام ارمنستان که امروز (پنجشنبه) انتشار یافت، به تمایل برای سرمایه گذاری خارجی ها در ارمنستان اشاره کرد و گفت:اتباع ایرانی و برخی کشورهای عربی به تازگی در ارمنستان به ویژه در مناطق تاووش و آرماویر به منظور اجرای طرح های مختلف کشاورزی زمین های بزرگی خریداری کرده اند.
رئیس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان یادآورشد : این روند به افزایش سرمایه گذاری، اشتغال، صادرات و توسعه عرصه کشاورزی کمک خواهد کرد و دولت ارمنستان یقینا در این زمینه مساعدت می کند.
ماکاریان افزود: علاوه بر ایرانیان و عرب ها، تجار هند نیز علاقه مند به خرید اراضی مزروعی برای کشت و کار در ارمنستان هستند.
وی گفت: اتباع هند قصد دارند در زمینه کشاورزی ارگانیک در ارمنستان فعالیت کنند و زمین های این کشور برای چنین کشت و کاری مناسب است.
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، تنها کشور عضو اتحادیه اوراسیا است که با ایران مرز زمینی دارد و با ترکیه، گرجستان و جمهوری آذربایجان نیز هم مرز است.
در بین کشورهای همسایه ارمنستان، ایران بیشتری همکاری با این کشور را دارد و مقامهای دو کشور تلاش می کنند سطح همکاری های اقتصادی و بازرگانی را به سطح عالی همکاری های سیاسی دوجانبه برسانند و برای این منظور برنامه ریزی های گسترده ای صورت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید