خرید جدید ملک سلمان از ترامپ؛ ایران از طریق سازمان ملل محکوم شود

    کد خبر :179920

عربستان که توانسته به مدد دلارهای نفتی خود مواضع ضد ایرانی آمریکا را شدت ببخشد در جدیدترین خرید از کاخ سفید، با «ترامپ» برای اعمال فشار بر تهران از طریق سازمان ملل به توافق رسید.

کاخ سفید اعلام کرده «دونالد ترامپ» رییس‌جمهوری آمریکا و «ملک سلمان» پادشاه عربستان،در خصوص حمله موشکی انصارالله یمن به ریاض تلفنی صحبت کرده اند و در این گفتگوی تلفنی رهبران دو کشور بر اهمیت پاسخگو کردن ایران در این باره تاکید کرده اند.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد به دنبال حمله موشکی شبه نظامیان حوثی به «کاخ الیمامه» در ریاض ، دونالد ترامپ در گفتگویی تلفنی با پادشاه عربستان ابراز همبستگی کرده است.

عربستان مدعی است که موشک های شلیک شده از یمن به این کشور ایرانی هستند و «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز با ارائه تصاویری اداعاهای ریاض را تکرار کرد اما بعد از گذشت چند ساعت دروغ بودن این ادعاها ثابت شد.

عربستان سعودی روز سه شنبه ۲۸ آذر ماه اعلام کرد یک موشک بالیستیک «ایرانی‌-حوثی» را برفراز ریاض منهدم کرده است. محمد عبدالسلام، سخنگوی حوثی‌ها، در یمن گفته بود که موشکی به سوی کاخ پادشاه عربستان سعودی در ریاض شلیک شده است.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ملک سلمان در این گفتگوی تلفنی آخرین اطلاعات در مورد (این حمله موشکی) و همچنین برنامه عربستان برای کاهش وضعیت انسانی در یمن را به اطلاع دونالد ترامپ رساند.

کاخ سفید می گوید، دونالد و ترامپ و ملک سلمان در خصوص آغاز یک روند سیاسی برای پایان دادن جنگ در یمن توافق داشتند.

اقدام از طریق سازمان ملل برای پاسخگو کردن ایران

کاخ سفید همچنین می گوید، رهبران دو کشور بر اهمیت اقدام از طریق سازمان ملل برای پاسخگو کردن ایران به دلیل نقض مکرر قوانین بین المللی بحث و تبادل نظر کرده اند.

به دنبال حمله موشکی روز سه شنبه، نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز مدعی شده که حمله موشکی جید به ریاض حاوی تمام نشانه‌های حملات قبلی است که با کمک سلاح‌های تامین شده توسط ایران انجام شده است.

هیلی نیز بر ضرورت اقدام مشترک برای مشخص کردن «جنایت‌های رژیم تهران» تاکید کرده بود.

این وضعیت در حالی است که بیش از ۱۰ هزار نفر در جریان حملات ۳ سال گذشته عربستان و همپیمانانش به یمن کشته شده اند و علاوه بر آن مردم این کشور جنگ زده به دلیل محاضره شدن از سوی عربستان با بیماری های خطرناکی همچون وبا و دیفتری و همچنین قحطی دست به گریبان هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید