افزایش لایه‌های امنیتی مجلس با بودجه فعلی میسر نیست

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ۸:۳۸
    کد خبر :179810

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با رد افزایش بودجه مجلس تاکید کرد که افزایش لایه‌های امنیتی مجلس با بودجه فعلی میسر نیست.

محمد خدابخشی  با بیان این‌که «بودجه مجلس برای سال ۹۷ در لایحه دولت دقیقا همان بودجه ۹۶ است»، اظهار کرد: در بودجه ۹۶ مجلس هم هنوز ۵ میلیارد تومان از بدهی ناظرین انتخابات شوراها پرداخت نشده و اگر همان بودجه ۹۶ برای ۹۷ تکرار شود قابل پرداخت نخواهد بود.

وی افزود: افزایش لایه‌های امنیتی مجلس پس از حملات تروریستی و خرید برخی املاک و تکمیل ساختمان‌های نیمه کاره به خاطر کمبود فضای فیزیکی مجلس و دفاتر نمایندگان در تهران هم با بودجه ۹۶ نیز قابل انجام نیست. از طرفی ریاست محترم مجلس و همین طور کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات هم با افزایش بودجه مجلس به شکل غیرمتعارف و متمایز از سایر دستگاه‌ها مخالف هستند.

وی یادآور شد: فضاسازی‌های اخیر در مورد افزایش بودجه مجلس و رشد ۷۰ درصدی حقوق نمایندگان هم کذب محض و در راستای تخریب مجلس است؛ مجلسی که قدرتش را از مردم می‌گیرد و قرار است کارهای خطیر قانونگذاری و نظارت را انجام دهد.

در گفت‌وگو با ایسنااین نماینده مجلس ادامه داد: مطابق قانون هر نماینده هم‌تراز وزیر محسوب می‌شود اما امکانات در اختیار نماینده به اندازه امکانات یک بخشدار هم نیست. در هر صورت چنین افزایشی که گفته شده در بودجه مجلس انجام نشده و نمایندگان هم به دنبال افزایش حقوق خود نیستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید