فیصل مقداد: اسرائیل بهای تجاوزاتش را می‌پردازد

    کد خبر :179801

معاون وزیر امور خارجه سوریه گفت : رژیم اسرائیل به زودی بهای تجاوزات خود به سوریه را خواهد پرداخت.

فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگو با العالم در رابطه با تجاوزات آشکار رژیم صهیونیستی به سوریه اظهارداشت: رژیم اسرائیل بهای همه این اقدامات تجاوزکارانه خود را که با پشتیبانی آمریکا و متحدان غربی واشنگتن مرتکب می شود، خواهد پرداخت زیرا ملت سوریه نمی پذیرد که رژیم اسرائیل دست به تجاوز بزند و تجاوزش بی پاسخ بماند.

وی درباره هشتمین دور مذاکرات ژنو گفت: عربستان سعودی ائتلاف مخالفان سوری وابسته به خود را تشکیل داده است و استفان دی میستورا در این میان نقش شاهد دروغین را بازی می کند. دی میستورا امروز به صورت خنده آوری درباره اتحاد و انسجام ائتلاف مخالفان سوری صحبت می کند یعنی ائتلافی که با کمک دی میستورا تشکیل شده است و این ائتلاف پس از نشست ریاض اعلام موجودیت کرد ائتلافی که وابسته به آل سعود است.

المقداد افزود: دی میستورا یکی از طرف های مذاکرات ژنو است.

معاون وزیر امور خارجه سوریه تاکید کرد: دولت سوریه بیشتر از طرف های دیگر خواهان پایان یافتن موفقیت آمیز مذاکرات ژنو و مذاکرات آستانه است و اگر همکاری های دمشق نبود ، تلاش های مربوط به برگزاری مذاکرات و تلاش های مربوط به تحقق آشتی ملی و تشکیل مناطق آتش بس در سوریه به جایی نمی رسید.

وی اعلام کرد: سوریه همچون گذشته در میدان مبارزه ایستاده است و داعش دیگری وجود دارد که “قسد” (تشکیلات شبه نظامی کُرد”نیروهای سوریه دمکراتیک”) نامیده می شود و آمریکائهای تلاش می کنند که برخلاف خواست ملت سوریه ، از این تشکیلات حمایت کنند تشکیلاتی که برای خدمت به منافع آمریکا و توطئه های ضد سوری غرب تلاش می کند. کسانی که برای تجزیه کشور سوریه تلاش می کنند و شرط و شروطی را برای اتحاد مجدد مناطق مختلف این کشور می گذارن ، جزء ملت سوریه نیستند و قابل اطمینان نمی باشند.

المقداد خاطرنشان کرد: این افراد باید از سیاست های خود دست بکشند تا به آغوش ملت بپیوندند و در غیر اینصورت به سرنوشت داعش ، جبهه النصره و گروه های تروریستی دیگر دچار خواهند شد و هر کسی که علیه دولت و ملت سوریه سلاح به دست بگیرد، تروریست است . این دیدگاه ما است و نص قانون بین المللی مخاصمات مسلحانه و قانون بین الملل نیز است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید