احتمال تبدیل شدن آفریقا به تهدیدی برای اروپا

    کد خبر :179735

یکی از وزرای انگلیس هشدار داد، آفریقا بدون کمک‌های بین‌المللی در دهه آتی به تهدید امنیتی جدی برای اروپا و انگلیس بدل می‌شود.

به گزارش  بازتاب، به نوشته روزنامه اکسپرس، روری استوارت، معاون آفریقایی وزارت امور خارجه انگلیس گفت، این احتمال وجود دارد که گروه‌های تروریستی در قاره سیاه بتوانند با گروه‌های بزرگتری نظیر القاعده همکاری داشته باشند.

اظهارات این فرد در حالی مطرح شده که دولت ترزا می، نخست وزیر انگلیس مبلغ ۳۰ میلیون پوند را به عنوان کمک برای مقابله با بحران انسانی در جمهوری دموکراتیک کنگو اختصاص داده است.

وی ادامه داد، این بحران ناشی از فقر گسترده و فراگیر در این کشور آفریقایی است. این کشور بیشترین تعداد بی‌خانمان‌ها را در داخل نسبت به سایر کشورها در آفریقا دارد.

معاون آفریقایی وزارت امور خارجه انگلیس گفت:‌ اگر شما برای تحول و توسعه این افراد کاری نکنید، در پنج یا ۱۰ سال آتی با تهدید جدی از سوی آفریقا روبه‌رو می‌شویم. پیش از آنکه نگران تروریسم باشیم با خطر جدی مهاجرت روبه‌رو خواهیم بود چون هرساله ۱۸ میلیون آفریقایی وارد بازار کار می‌شوند و نرخ بیکاری در بسیاری از بخش‌های آفریقا حدود ۸۵ درصد است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید