نظرسنجی گالوپ: محبوبیت هیلاری کلینتون به کمترین حد رسید

    کد خبر :179226

تارنمای هیل خبر داد که نتایج نظرسنجی جدید موسسه گالوپ نشان می دهد که محبوبیت هیلاری کلینتون نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، به کمترین حد رسیده است.

به گزارش  بازتاب از این تارنمای خبری آمریکایی، نتایج نظرسنجی موسسه افکارسنجی گالوپ نشان می دهد که محبوبیت وزیر امور خارجه دولت نخست باراک اوباما به 36 درصد رسیده که کاهشی 5 درصدی از اوائل تابستان امسال تاکنون را نشان می دهد. پیشتر، کمترین میزان محبوبیت هیلاری کلینتون در اواسط تابستان پارسال و 38 درصد بود.
هیلاری کلینتون بر خلاف دیگر نامزدهای شکست خورده که پس از انتخابات با افزایش اقبال مردمی روبرو می شوند با افزایش نارضایتی از خود مواجه بوده و مخالفت با او نیز به 61 درصد رسیده است.
نارضایتی از کلینتون همانند رئیس جمهوری کنونی آمریکا است که محبوبیتی40 درصدی دارد که رکورد کمترین محبوبیت درمیان رئیسان جمهوری آمریکا را شکسته است.
به نوشته هیل، با وجود رشد مداوم اقتصادی و رکوردشکنی شاخص های بورس آمریکا، محبوبیت ترامپ در سال 2017 پائین ماند.
نظرسنجی گالوپ نشان می دهد که محبوبیت بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز به کمترین میزان خود از سال 2001 که کاخ سفید را تحویل جرج بوش پسر داد، رسیده است. تنها 45 درصد شرکت کنندگان این نظرسنجی از رئیس جمهوری پیشین آمریکا ابراز رضایت کرده اند که این آمار در مقایسه با نوامبر پارسال 5 درصد کاهش داشته و 50 درصد نیز از بیل کلینتون ناراضی هستند.
کاهش محبوبیت بیل و هیلاری کلینتون با افزایش توجهات به اتهامات پیشین سوء رفتار جنسی بیل کلینتون همزمان شده است. کریستن گیلیبرند (Kirsten Gillibrand) سناتور دمکرات ایالت نیویورک که بر کرسی هیلاری کلینتون تکیه زده، ماه پیش اظهار نظر کرد که بیل کلینتون باید به علت روابط خود با مونیکا لووینسکی، کارآموز وقت کاخ سفید، از سمت ریاست جمهوری استعفا می داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید