معاون سایپا: پراید در عراق گران‌تر از ایران است

    کد خبر :179197

معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا ضمن رد شایعات مبنی بر ارزان‌تر بودن پراید در کشور عراق نسبت به داخل، مدعی شد قیمت پراید در عراق حداقل ۳۰ میلیون تومان است.

محسن جوان، معاون صادرات گروه خودروسازی سایپا، نسبت به حرف‌ و حدیث‌ها مبنی بر ارزان‌تر بودن خودروهای داخلی در کشورهای همسایه به‌خصوص عراق در مقایسه با داخل کشور، واکنش نشان داد و گفت:

شایعات مطرح‌شده درباره ارزان‌تر بودن ۷ تا ۸ میلیون تومانی قیمت پراید در کشور عراق را تکذیب می‌کنیم. خودروی پراید در عراق با قیمتی معادل ۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و مسائل مطرح‌شده در فضای مجازی کاملا بی‌پایه و اساس است. فهمیدن قیمت دقیق این خودرو در بازار عراق کار چندان دشواری نیست و افراد می‌توانند با مراجعه به سایت‌ها و کانال‌هایی که به‌صورت آنلاین نسبت به فروش خودرو در عراق اقدام می‌کنند، قیمت خودروی پراید در این کشور را استعلام کنند.

جوان ضمن بیان این مطلب که بخش بزرگی از این دست شایعات، شیطنت و فضاسازی علیه خودروسازی داخلی و به‌خصوص سایپا است؛ از عرضه‌ی نسخه‌ی با آپشن کمتر پراید در بازار عراق خبر داد و گفت:

با توجه به نیاز کمتر بازار عراق به آپشن‌ها، خودروی صادراتی به عراق با قیمت ۷ هزار دلار عرضه می‌شود که با توجه به قیمت حال حاضر ارز، معادل ۳۰ میلیون تومان است. باید توجه داشت که در خودروهای صادراتی بسیاری از هزینه‌های جاری مانند بیمه شخص ثالث، هزینه‌های مربوط به شماره‌گذاری خودرو و مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد؛ اما با این حساب هنوز هم قیمت پراید در بازار عراق به‌مراتب بالاتر از قیمت این خودروی پرمصرف در داخل کشور است.

پراید یکی از خودروهایی است که به احتمال فراوان از سال آینده و با اجباری شدن استانداردهای ۷۲ گانه‌ی سازمان ملی استاندارد، ادامه تولید آن ممکن نخواهد بود و از زمستان سال آینده روانه‌ی موزه‌ی نارنجی‌های جاده مخصوص خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید