ائتلاف آمریکا: در سوریه می‌مانیم/اظهارات روسیه درباره پایان کار داعش را قبول نداریم

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۴۹
    کد خبر :179185

سخنگوی ائتلاف آمریکا اعلام کرد که صدها تن از اعضای داعش از مناطق تحت سیطره کردها فرار کرده و به مناطقی در نزدیکی دمشق رسیده‌اند.

به گزارش  بازتاب، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، رایان دیلون، سخنگوی ائتلاف آمریکا گفت: داعش تقریبا تمامی مناطقی را که در عراق و سوریه داشت از دست داده است، اما این به معنای پایان جنگ نیست. اظهارات روسیه درباره پایان داعش در سوریه درست نیست.

وی افزود: صدها تن از اعضای داعش از مناطق تحت سیطره یگان‌های مدافع خلق کرد از طریق مناطق کاهش تنش فرار کرده و به مناطقی در نزدیکی دمشق رسیده‌اند.

این مقام ائتلاف آمریکایی تاکید کرد: به رغم شکست داعش و از دست دادن مراکز ثقلش اما ماموریت ائتلاف در منطقه تمام نشده است ما در سوریه می‌مانیم تا پیشرفت قابل لمسی در مذاکرات ژنو احساس کنیم.

دیلون گفت: پیش‌بینی می‌شود داعش سیطره خود را بر مناطقی در وادی فرات میانه تقویت کرده تا برخی نیروهایش را از آنجا به مناطق امن در جنوب غرب و شمال غرب سوریه منتقل کند.

وی مدعی شد: توانایی‌های دفاعی روسیه و نظام سوریه ضعیف است. داعشی‌ها تلاش کردند به منطقه التنف برسند، اما با حمایت ائتلاف بیرون رانده شدند.

دیلون تأکید کرد: تعدادی از جنگنده‌های روسیه هفته گذشته تلاش کردند بر فراز مناطق غرب رود فرات پرواز کنند، اما جنگنده‌های آمریکایی مانع آن‌ها شدند. تعداد حملات هوایی و سورتی پرواز آمریکا در این منطقه شاهد کاهش بسیار زیادی است. تعداد حملات ائتلاف ماه سپتامبر به ۱۵۰۰ حمله هوایی رسید اما در اکتبر این تعداد به نصف کاهش یافت و در نوامبر به ۳۰۰ حمله رسید.

وی درباره مشروعیت مداخله آمریکا در سوریه گفت: داعش همچنان تهدیدی نه فقط برای سوریه و عراق بلکه برای تمامی جهان محسوب می‌شود. نیروهای آمریکایی بنا به دعوت بغداد در عراق هستند و حضور نیروهای ما در سوریه بنا به دعوت شرکای محلی است.

دیلون فاش کرد: جنگنده‌های ائتلاف یکم دسامبر در منطقه وادی فرات میانه دو رهبر داعش به نام‌های ابوفیصل و ابوقدامه العراقی را از پای درآوردند. جنگنده‌های ائتلاف دو روز قبل از این حمله نیز، یک حمله هوایی در شهرک الشرقاط در استان صلاح الدین عراق انجام دادند که به کشته شدن مصطفی کمال جاسم محمد الزاوی از رهبران داعش منجر شد.

وی همچنین درباره اظهارات انصارالله یمن درباره حمله موشکی به ریاض در روز سه‌شنبه گفت: ما از نزدیک با شرکای‌ سعودی خود برای درک آنچه اتفاق افتاده تلاش می‌کنیم تا منابع ضروری برای دفاع از خاک آنها را تضمین فراهم کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید