ماکرون محبوب‌تر شده است

    کد خبر :178995

نتایج یک نظرسنجی امروز چهارشنبه نشان می‌دهد، محبوبیت امانوئل ماکرون بار دیگر به بالای ۵۰ درصد رسید که بخشی از علت آن، تقویت جبهه هواداران او در میان جوانان و طبقه کارگر است.

به گزارش بازتاب، به نقل از خبرگزاری رویترز، محبوبیت امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه اندکی پس از پیروزی انتخاباتی او در ماه مه و پایان دادن به سیستم دو حزبی دیرینه در فرانسه به شدت سقوط کرد.

اما همزمان با تلاش این بانکدار سرمایه‌گذار سابق برای حذف برچسب “رئیس‌جمهور اغنیا”، تلاش‌های ماکرون برای دفاع از منافع فرانسه در خارج موجب افزایش محبوبیت داخلی او شد.

محبوبیت او برای اولین بار از زمان انتخاب او به بالای پنجاه درصد رسیده است و این نظرسنجی جدید امروز نشان می‌دهد میزان محبوبیت او ۵۲ درصدی است. براساس نظرسنجی بی‌وی‌ای، این آمارها در آستانه تولد چهل سالگی ماکرون، در مقایسه با نوامبر شش درصد جهش نشان می‌دهد.

شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مذکور علاوه بر قدردانی از تلاش‌های بین‌المللی ماکرون، همچنین تاکید داشتند که او به وعده‌های انتخاباتی خود عمل می‌کند. با این وجود برخی از سیاست‌های او مانند اصلاحات کارگری که به کارفرمایان آزادی بیشتری در استخدام و اخراج نیروها می‌دهد، مورد رضایت مردم نیست.

براساس نظرسنجی بی‌وی‌ای، رئیس‌جمهوری فرانسه محبوب‌ترین میان رای‌دهندگان کهنسال و افرادی با درآمد بالاست اما پیشرفت چشمگیر اخیر او در این نظرسنجی مدیون حمایت قشر جوان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید