قصد اف‌بی‌آی برای پرداخت پول به یک جاسوس برای افشاگری علیه ترامپ

    کد خبر :178628

براساس گزارش یک رسانه آمریکایی اف‌بی‌آی به یک جاسوس انگلیسی که فاش کرده بود روس‌ها اطلاعات رسوا کننده از ترامپ دارند، 50 هزار دلار پیشنهاد داده بود تا ادعاهای خود را ثابت کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه دیلی میل، اندرو ناپولیتانو، یک تحلیلگر اخبار به شبکه فاکس بیزینس گفت: من با بررسی منابع علنی معتقدم که اف‌بی‌آی به کریستوفر استیل، جاسوس انگلیسی پیشنهاد 50 هزار دلار پول برای تایید این ادعا را داده بود اما او یا نتوانست و یا نخواست که آن را قبول کند و آنها نیز پول را به او نداده‌اند.

در پرونده استیل که مامور سابق سرویس ام آی 6 انگلیس بوده ادعا شده که روس‌ها اطلاعاتی رسوا کننده علیه ترامپ دارند که می‌توانند از آن برای باج‌گیری از ترامپ استفاده کنند و حتی گفته شده که کمپین انتخاباتی ترامپ برای انتخابات سال 2016 با روسیه تبانی کرده است.

ناپولیتانو ادعایش را براساس یک گزارش ماه آوریل نیویورک تایمز مطرح کرد که در آن دو منبع ادعا کردند یک مامور اف‌بی‌آی در اکتبر 2016 چند هفته قبل از انتخابات ریاست جمهوری با استیل در شهر رم ایتالیا دیدار کرده است.

این گزارش عنوان کرده این مامور به استیل پیشنهاد 50 هزار دلار پول را داده تا او به شکل مستدل گزارش‌هایش را تایید کند اما اف‌بی‌آی نهایتا این پول را به او پرداخت نکرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید