ایران زیر آتش رسانه‌های محافظه‌کار آمریکا

    کد خبر :178482

امروز برخی از رسانه‌های آمریکا با دستاویز قرار دادن گزارش یکی از رسانه‌ها درباره “مماشات اوباما با ایران”، بشدت از ایران و دولت اوباما انتقاد کردند.

به گزارش فرارو، دیروز نشریه آمریکایی پالیتیکو طی گزارشی ادعا کرد که اوباما عملیات مبارزه با قاچاق مواد مخدر توسط حزب الله را با هدف کمک به برجام لغو کرده است.

به گفته پالیتیکو در اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا، برنامه‌ای موسوم به “پروژه کاساندرا” برای تحقیق و تفحص درباره تجارت مواد مخدر توسط حزب الله وجود داشت که اوباما برای کمک به به توافق هسته‌ای آن را پایان داد.

رسانه‌های بین المللی بویژه رسانه‌های محافظه‌کار این گزارش را بهانه‌ای برای انتقاد از ایران قرار دادند. دیوید فرنچ، طی یادداشتی در نشریه نشنال ریویو، ضمن اشاره به گزارش پالیتیکو نوشت: حزب الله خودش را به یک سندیکای بین المللی جنایت تبدیل کرده بود که به اعتقاد برخی محققان سالانه یک میلیارد دلار جمع می‌کرد. پروژه کاساندرا برای از بین بردن این سندیکا طراحی شده بود. دقیقا زمانی که این عملیات داشت به بالاترین سلسله مراتب یکی از بدترین سازمان‌های تروریستی جهان می‌رسید، دولت اوباما آن را تعطیل کرد. هنگامی که اوباما عقب نشینی کرد، دشمنان ما دور برداشتند. وقتی اوباما به آن‌ها یک اینچ مجال داد، آن‌ها یک مایل جلو آمدند.

وبگاه محافظه‌کار دیلی‌وایر تیتر اصلی خودش را به گزارش پالیتیکو اختصاص داد و نوشت: یک گزارش خیره کننده فاش کرد که دولت اوباما یک عملیات فدرال را پایان داده که گروه تروریستی و مورد حمایت ایران، حزب الله را هدف قرار داده بود. زیرا دولت اوباما می‌خواست توافق هسته‌ای با ایران را حفظ کند. توافقی که اغلب کارشناسان آن را یک لطیفه محض خواندند.

مجله فدرالیست در یادداشتی به قلم دیوید هارسانی ضمن “رسوایی بزرگ” دانستن گزارش پالیتیکو نوشت: ما در توافق ایران، یک نمونه واضح از امتیازدهی گسترده آمریکا به ملتی را شاهدیم که علنا هدف بی‌ثبات‌سازی منافع‌مان، حمله به متحدان‌مان و کشتن مردم‌مان را دنبال می‌کند.

وبگاه هات‌ایر طی گزارشی با اشاره به ادعاهای پالیتیکو خواستار تحقیق و تفحص درباره توافق دولت اوباما با ایران شد. اد موریسی در این وبگاه نوشت: حواس ما به اندازه کافی توسط داستان (تبانی ترامپ با روسیه) پرت شده است. کنگره باید از خیلی وقت پیش می‌بایست یک بررسی سفت‌وسخت درباره توافق (هسته‌ای) ایران و عملیات دولت اوباما در حمایت از آن، انجام می‌داده است.

مجله اسلیت طی یک گزارش مفصل ضمن اشاره به پوشش خبری ادعاهای پالیتیکو علیه ایران و حزب الله، مطلبی درباره “چگونگی تبانی اوباما با روسیه و ایران” منتشر کرد.

روزنامه نیویورک‌پست مدعی شد که اوباما برای نجات توافق هسته‌ای ایران، از شبکه مواد مخدر حزب الله محافظت کرده است.

در همین رابطه، مجله محافظه‌کار تاور طی گزارشی نوشت: دولت اوباما برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران، برنامه‌ای را پایان داد که قاچاق مخدر توسط حزب الله را هدف قرار داده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید