کرملین: استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا ماهیت امپریالیستی دارد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۳۷
    کد خبر :178446

کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه با انتقاد از استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا، اعلام کرد: ادعای مطرح شده در این استراتژی مبنی بر تهدید آمریکا از طرف روسیه را نمی پذیریم، این سند ماهیت امپریالیستی دارد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در جمع خبرنگاران گفت که روسیه در استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا نکته مثبت کوچکی می بیند و در آن خاطرنشان شده است که واشنگتن برای همکاری با مسکو در مواردی که به نفع آمریکاست آمادگی دارد.
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا دیروز (دوشنبه) استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا را اعلام کرد که در آن بار دیگر بر برتری این کشور در عرصه بین المللی به عنوان اصلی اساسی از سوی واشنگتن و تقویت توانمندی نظامی برای ایفای نقش ابرقدرتی تاکید شد.
سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در همین حال گفت که کشورش نمی تواند ادعای مطرح شده در استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا مبنی بر تهدید روسیه علیه این کشور را بپذیرد.
خبرگزاری ایتارتاس به نقل از پسکوف افزود: با این حال در این سند نکات مثبت کوچکی از جمله آمادگی برای همکاری در عرصه های همسو با منافع آمریکا وجود دارد.
وی ادامه داد: این رویکرد با رویکردهای اعلام شده از سوی رئیس جمهوری آمریکا همسو است، زیرا مسکو نیز آماده همکاری با واشنگتن در مواردی است که به نفع خود می داند.
سخنگوی کرملین به عنوان مثال به اطلاعات ارائه شده از سوی آمریکا اشاره کرد که سبب پیشگیری از یک حمله تروریستی در سن پترزبورگ شد.
به گزارش ایرنا،وی در همین حال سند استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا را دارای ماهیت امپریالیستی خواند.
پسکوف گفت: پس از مرور این سند بویژه بخش هایی که در آن از روسیه نام برده شده، بی علاقگی آمریکا برای انصراف از نظام تک قطبی جهان کاملا واضح است، در استراتژی جدید امنیت ملی آمریکا بیزاری از نظام چندقطبی جهانی به چشم می خورد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید