جزئیات تشکیل تیم مذاکراتی ایران و عراق برای توسعه میادین مشترک

    کد خبر :17840

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به تشکیل کمیته فنی ایران و عراق برای توسعه میادین مشترک اظهار کرد: اگر عراقی ها ipc را به عنوان یک قرارداد بین المللی بپذیرند ممکن است توسعه میادین مشترک با این کشور در قالب ipc باشد.

احمد رجبی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه مذاکره با عراق به دلیل بحران داعش حدود چهار سال قبل متوقف شده بود، افزود: قرار است فعالیت تیم مذاکراتی مجددا از سر گرفته شود. ابتدا باید با عراق در مورد میدانی به جمع بندی برسیم بعد تصمیم بگیریم که برای توسعه میدان مورد نظر از شرکت‌های خارجی استفاده کنیم یا خودمان میدان را توسعه دهیم.

وی به این سوال که آیا ممکن است توسعه  میادین مشترک با عراق در قالب IPC صورت گیرد، پاسخ داد: اگر عراقی ها ipc را به عنوان یک قرارداد بین المللی بپذیرند ممکن است توسعه میادین مشترک با این کشور در قالب ipc باشد.

مدیر امور فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درمورد تاثیر تغییر دولت بر روند این مذاکرات توضیح داد: سیاست در روند اینچنین مذاکرات تاثیر دارد اما هر دولتی روی کار بیاید، اگر بخواهد منافع ملی را حفظ کند باید این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید