با تشریح فواید و مضرات پزشکی لیزر عنوان شد

تبلیغ جراحی بینی با لیزر اغراق آمیز است/ لیزر شمشیر دولبه

  • حوادث
  • سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ۱۳:۱۹
    کد خبر :178332

مسئول انجمن لیرز ایران با اشاره به ابعاد گسترده لیزر که حتی منجر شده است که ۱۱ جایزه نوبل در حوزه لیزر دریافت شود نسبت به تبلیغات جراحی بینی با لیزر انتقاد کرد و به فواید و مضرات پزشکی لیزر پرداخت.

به گزارش  تسنیم، رضا فکر آزاد در نشست خبری یازدهمین همایش سالیانه انجمن علمی پزشکی لیزری ایران با اشاره به فواید پزشکی لیزر در حوزه بالینی اظهار داشت: در این همایش جدیدترین دانش پزشکی لیرز ارائه می شود و به دو دغدغه نیز می پردازیم از جمله پرهیز از تبلیغات پزشکی لیزر، زیرا منافع اصلی سلامت را با این دانش در نظر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین ایمنی برای بیماران و همراهان و کاربران با لیزر مدنظر است و در نهایت فیزیک لیزر برای پایه درمان را در نظر خواهیم داشت تا جایگاه فیزیکدانان لیرز حفظ شود.

مسئول انجمن لیرز ایران درباره اینکه چرا پزشکی لیزر بیشتر از حوزه درمان آن در جامعه در حوزه زیبایی مطرح است، گفت: زیرا تقاضا در این باره زیاد است، درحالیکه ما سعی داریم ذائقه مردم را در این زمینه تغییر دهیم ولی متاسفانه بحث زیبایی در کشور ما بسیار مطرح است و متعاقبا جراحی زیبایی و لیزر به دلیل تقاضای مردم که یک مبحث فرهنگی است بر خدمات درمان لیزر سایه انداخته است.

فکرآزاد تصریح کرد: کلمه لیزر انتظار مردم را بالا برده است، و رسانه ها برخی مشروعیت را به برخی نهادها و دانش ها دادند مانند سلول های بنیادین؛ که فکر می کنند که سلول های بنیادین درمان همه چیز است ولی با وجود اینکه سلول های بنیادین نوعی انقلاب پزشکی است ولی نمی تواند پاسخگوی همه درمانها باشد.

وی بیان داشت: 11 برنده نوبل در رشته لیزر از 60 سال پیش در دنیا داشتیم و لیزر به نوعی در حوزه های مختلف استفاده می شود که حتی از سینما و جنگ ستارگان تا موارد دیگر لیزر مطرح شده است ولی قرار نیست لیزر تمام پاسخ ها را جواب دهد.

مسئول انجمن لیرز ایران با تشریح به ضررهای لیزر و انتقاد از تبلیغاتی چون جراحی بینی با لیزر عنوان کرد: کسی که از دانش لیزر آگاهی نداشته باشد استفاده از لیزر برای بیمار مضر خواهد بود ولی اگر توسط یک فرد آگاه به صورت علمی و صحیح استفاده شود مسلماً پزشکی لیزر بسیار هم مفید خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید