رئیس پارک ملی توران شاهرود:

۲ قلاده کاراکال در حاشیه ذخیره‌گاه زیستکره توران شاهرود مشاهده شد

    کد خبر :178265

شاهرود – رئیس پارک ملی توران شاهرود از مشاهده و تصویر برداری دو قلاده کاراکال در حاشیه ذخیره گاه زیستکره توران خبر داد و گفت:این گونه جانوری آخرین بار مهرماه سال جاری مشاهده شده بود.

احمد رادمان در گفتگو با  مهر ضمن بیان اینکه روز گذشته محیط‌بانان پارک ملی توران شاهرود موفق به مشاهده دو قلاده کاراکال در منطقه و تصویر برداری به وسیله گوشی تلفن همراه شدند، ابراز داشت: از این دو قلاده کاراکال یکی بلافاصله فرار و دیگری وارد رباط شاه عباسی منطقه پل ابریشم می شود که این گونه جانوری آخرین بار مهرماه توسط محیط بان ها مشاهده شده بود.

وی جمعیت کاراکال را در پارک ملی توران شاهرود مطلوب خواند و افزود: این گونه جانوری در مکان های طاق زار، ماسه بادی به ویژه روستاهای حاشیه احمد آباد یافت می شود و همچنین از مجموع ۱۹۴ نوع پستاندار ایران، ۴۱ گونه در این زیستکره زندگی می کنند که این مهم می طلبد تا در راستای حفظ گونه های ارزشمند حیات وحش کوشا باشیم.

رئیس ذخیره گاه زیستکره توران شاهرود بابیان اینکه حفاظت از همه گونه های جانوری وظیفه عمومی قلمداد می شود، ابراز داشت: از همه مردم به ویژه جوامع بومی و محلی تقاضا داریم به محض مشاهده جانوران گوشتخوار در حاشیه روستاها بلافاصله محیط زیست را در جریان قرار دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید