سرمایه‌گذاران طلا در انتظار چه هستند

    کد خبر :178060

در حالی که سرمایه‌گذاران بین‌المللی منتظر روشن شدن وضعیت طرح اصلاحات مالیاتی دولت آمریکا در سنا هستند، قیمت طلا در آغاز مبادلات امروز تغییری نداشته است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به ۱۲۶۱ دلار رسیده که نسبت به روز گذشته تقریباً ثابت بوده است.

ارزش دلار آمریکا در روزهای اخیر با افت نسبی روبرو شده که علت اصلی آن نگرانی‌های مربوط به عدم تصویب طرح مالیاتی دولت ترامپ بوده است.

برخی سناتورهای ارشد جمهوریخواه مخالفت خود را با طرح مالیاتی اعلام کرده‌اند که بر اساس آن دولت قصد دارد مالیات شرکت‌های بزرگ را کاهش دهد.

برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که اجرای طرح مالیاتی جدید در کوتاه مدت موجب افزایش رشد اقتصادی خواهد شد ولی در بلندمدت موجب کسری بودجه و افزایش بدهی‌های فدرال آمریکا می‌شود.

البته هنوز جمهوریخواهان امیدوارند که این طرح مالیاتی تصویب شود و ترامپ نیز طی هفته جاری آن را امضا کند.
شاخص سهام در بازارهای آسیایی در آغاز مبادلات امروز با افزایش روبرو شده است.

نیل کاشکاری رئیس فدرال رزرو میناپولیس تاکید کرده است که در نشست هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا با افزایش نرخ بهره مخالفت کرده است. نگرانی نسبت به وضعیت نرخ تورم آمریکا مهمترین علت مخالفت وی با افزایش نرخ بهره بوده است.

فدرال رزرو آمریکا در سال ۲۰۱۷ میلادی ۳ بار نرخ بهره را افزایش داده و پیش‌بینی می‌شود طی سال آینده نیز ۳ بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.

ادامه نگرانی‌ها نسبت به تبعات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب نوسانات زیادی در بازار ارز شده است. پیش بینی می‌شود بانک مرکزی ژاپن در پایان نشست روز پنجشنبه خود سیاست‌های انبساطی پولی و نرخ بهره را تغییر نخواهد داد.

به نظر می‌رسد قیمت جهانی طلا و نرخ ارز طی ساعات آینده تحت تأثیر آمارهای مهم اقتصادی آلمان، منطقه یورو و آمریکا قرار خواهد داشت. تنش‌های سیاسی بین المللی به خصوص اوضاع کره شمالی و درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین نیز می‌تواند تأثیر زیادی بر بازارهای بین المللی داشته باشد.

به گزارش بنکر، آمریکا روز دوشنبه قطعنامه شورای امنیت در مخالفت با تصمیم ترامپ برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت اسرائیل را وتو کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید