برقراری روابط تجاری با جهان راهکار رفع مشکلات اقتصادی کشور

    کد خبر :178004

استاندار سمنان گفت: راهکار رفع مشکلات اقتصادی ایران برقراری روابط دیپلماتیک و تجاری با کشورهای جهان و اجرای دقیق برنامه اقتصاد مقاومتی است.

محمدرضا خباز افزود: رفع چالش بیکاری در کشور همواره در اولویت مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار داشته است و باید در سال ۹۶ که به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال از سوی رهبر انقلاب نامگذاری شده است، ایجاد اشتغال پایدار جدی‌تر دنبال شود.

وی اظهارداشت: کاهش آمار بیکاری در کشور نباید تنها به صورت شعاری باشد و باید اتخاذ تدابیر ارزشمند و عملیاتی برای رفع این چالش بزرگ در کشور اقدام کرد.

خباز با بیان این که برای ایجاد اشتغال پایدار در کشور و افزایش رفاه اجتماعی نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم که دولت تدبیر و امید در تحقق آن تلاش مضاعف داشته است، گفت: برقراری ارتباط تنگاتنگ با کشورهای جهان و اجرای دقیق منویات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی می‌تواند چالش بیکاری در کشور را برطرف کند.

استاندار سمنان با بیان این که، برجام فرصتی ارزشمند برای برقراری امنیت و افزایش رونق کسب‌و‌کار در کشور است، گفت: حفظ اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و به رسمیت شناخته شدن برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، حاصل تلاش‌های شبانه روزی دستگاه دیپلماسی کشور است.

وی اضافه کرد: در نیمه نخست سال جاری، برنامه‌های ارزشمندی از سوی دولت تدبیر‌وامید برای بازگرداندن واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال به چرخه تولید انجام شد و با راه‌اندازی سامانه بهین، انتظار می‌رود بخش قابل توجه‌ای از مشکلات این واحدها برطرف شود.

آمار مشارکت اقتصادی استان سمنان ۳۹٫۴ درصد در سال ۹۵ و سهم شاغلان در بخش‌های مختلف اقتصادی استان سمنان در بخش خدمات بیش از ۴۹ درصد، در بخش صنعت و معدن بیش از ۳۳ درصد و در کشاورزی بیش از ۱۸ درصد است.

در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای ۸۵ طرح با سرمایه‌گذاری ۸۰ هزار میلیاردی با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.

به گزارش ایرنا،تاکنون بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید