امکان مقاوم‌سازی مسکن مهر وجود دارد؟

    کد خبر :177855

مقاوم‌سازی بستگی به مهندس سازه دارد که از آن ساختمان خاص بازدید کند و ایرادات آن را ببینند تا در نهایت مشخص شود امکان مقاوم‌سازی آنها وجود دارد یا خیر.

میلاد مرادی: سید رضا حسینی، رئیس شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به همراه داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای در نشست خبری در دومین روز نمایشگاه حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

حسینی رئیس شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در حاشیه این نشست خبری در گفتگو با تجارت‌نیوز، در پاسخ به سوالی در مورد امکان مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکونی آسیب‌پذیر، گفت: چندین سال است که پروژه‌هایی را در این زمینه تعریف کرده‌اند. بدین صورت که ساختمان‌هایی را نظیر مدارس و بیمارستان‌ها مقاوم‎‌سازی کنند و این امر در خارج از کشور نیز وجود دارد.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا واحدهای مسکن مهر را نیز می‌توان به این روش مقاوم‌سازی کرد یا خیر، گفت: بستگی به مهندس سازه دارد که از آن ساختمان خاص بازدید کند و ایرادات آن را ببینند تا در نهایت مشخص شود امکان مقاوم‌سازی آنها وجود دارد یا خیر.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی در احداث ساختمان‌ها جایگاه نظارتی دارد یا خیر، گفت: خیر چنین جایگاهی تعریف نشده است. آزمایشگاه در زمینه آموزش و نظارت در قالب زیرمجموعه شورای فنی استان‌ها فعالیت دارد.

اگر از آزمایشگاه خواسته شود ما بر روی مصالح آزمایش‌هایی را انجام می‌دهیم. اما اینکه خود وظیفه داشته باشیم که مستقیما بر روی مصالح، آزمایش انجام دهیم، اینگونه نیست. ما به درخواست دستگاه نظارتی در پروژه‌ها اقدام به انجام آزمایش می‌کنیم.

حسینی در پایان گفت: جالب است بدانید که بنا بر ضوابط شرکت‌های آزمایشگاهی موظف هستند که زیر نظر دستگاه نظارتی در پروژه‌ها اقدام کنند.

دستگاه نظارت باید نسبت به بودن تجهیزات، داشتن گواهینامه‌های مورد نیاز نیروی انسانی و نظارت بر انجام کار آزمایشگاه‌ها اقدام کنند. این دستگاه نظارت همان مهندسین مشاور هستند که در پروژه‌ها حضور دارند.

داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای نیز در مورد امکان ورود استارتاپ‎ها به حوزه حمل‌و‌نقل عمومی برون‌شهری، گفت: ورود استارتاپ‌ها به این حوزه مشکلی ندارد. اما باید طرح‌های خود را به ما ارائه بدهند و سپس بررسی کنیم. اگر امکان فعالیت وجود داشت به آنها اجازه فعالیت می‌دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید