اختصاص یارانه 240 میلیون تومانی به صنایع کوچک برای استفاده از گاز طبیعی

    کد خبر :17776

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه حدود 14 هزار صنایع کوچک در کشور وجود دارد گفت: بر اساس مذاکره‌ای که با شورای اقتصاد صورت گرفت، شرکت ملی گاز آمادگی خود را برای اختصاص یارانه 240 میلیون تومانی به صنایع کوچک برای استفاده از گاز طبیعی اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا عراقی در مراسم رونمایی از مشعل سبز پالایشگاه اول پارس جنوبی با تاکید بر اینکه وظایف شرکت ملی گاز با محیط زیست تلفیق دارد، اظهار کرد: شرکت ملی گاز وظیفه دارد جدا از اینکه امنیت انرژی را تامین می‌کند، به محیط زیست توجه کند.

وی با اشاره به گازرسانی به 9 هزار روستا در دولت یازدهم توضیح داد: در دولت یازدهم به طور متوسط هر روز به 9 روستا گازرسانی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در مورد گازرسانی به نیروگاه‌ها نیز توضیح داد: در چند سال گذشته میزان انتقال گاز به نیروگاه‌ها افزایش یافته و میزان استفاده میان تقطیر در نیروگاه‌ها از 35 درصد به زیر 10 درصد رسیده است. به عبارت دیگر نیروگاه‌ها 18 میلیارد دلار سوخت میان تقطیر استفاده نکرده‌اند.

عراقی ادامه داد: در سال 93،  35 میلیارد مترمکعب، در سال 94،  50 میلیارد مترمکعب در سال 95 ، 60 میلیارد مترمکعب به نیروگاه‌ها منتقل شد.

وی در ادامه با اشاره به گازرسانی به صنایع کوچک اظهار کرد: حدود 14 هزار صنعت کوچک در کشور وجود دارد که سوخت دوم مصرف می‌کنند. طبق مذاکره‌ای که با شورای اقتصاد داشتیم، قرار شد اگر این صنایع کوچک به اندازه کافی برای استفاده از گاز طبیعی بودجه ندارند، شرکت ملی گاز، 240 میلیون تومان به آن‌ها یارانه بدهد و گازرسانی به صنایع کوچک ظرف دو سال آینده انجام می‌شود.

 عراقی در ادامه از به تصویب رساندن طرح طبقه‌بندی مشاغل برای کارکنان پیمانکاران خبر داد و گفت: این طرح حداکثر تا دو سه ماه آینده برای کارکنان پیمانکاران شرکت ملی گاز آماده می‌شود.

وی با بیان اینکه استراتژی شرکت ملی گاز برای محیط زیست تدوین شده افزود: در برنامه ششم 1350 میلیارد تومان برای محیط زیست با مشخص شدن ریزپروژه‌ها تعریف شده است که 600 میلیارد تومان آن متعلق به پالایشگاه‌ها خواهد بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید