رقابت های انتخابات ریاست جمهوری روسیه آغاز شد

    کد خبر :177431

رقابت های انتخابات ریاست جمهوری روسیه با انتشار مصوبه شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) در روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه، به طور رسمی آغاز شد.

مطابق قوانین روسیه با انتشار مصوبه شورای فدراسیون در باره انتخابات ریاست جمهوری در روزنامه رسمی این کشور، رقابت های این انتخابات به طور رسمی آغاز می شود.
نامزدهای انتخاباتی از احزاب یا به طور مستقل می توانند از امروز در نشست های حزبی یا جلسات گروه های پیشنهاد دهنده تعیین و مدارک لازم در مورد آنها به کمیسیون مرکزی انتخابات ارائه شود.
کمیسیون مرکزی انتخابات نیز امروز برنامه رقابت های انتخاباتی را تایید می کند.
همچنین به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، از امروز از منابع بودجه روسیه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مبالغی به کمیسیون مرکزی انتخابات پرداخت می شود و در مجموع 14 میلیارد و 807 میلیون روبل (معادل 213 میلیون و 81 هزار دلار) برای این منظور تخصیص یافته است.
مصوبه انتخابات ریاست جمهوری روسیه روز جمعه در شورای فدراسیون روسیه تایید شد که بر اساس آن انتخابات ریاست جمهوری روز 18 ماه مارس (27 اسفند ماه) برگزار می شود.
خانم الا پامفیلووا رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه در جلسه شورای فدراسیون گفت که تاکنون 23 نفر برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده اند.
وی افزود: شمار این افراد به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.
رئیس کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه گفت: نظام انتخاباتی روسیه ازجمله 880 هزار عضو کمیسیون انتخابات در سطوح مختلف برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمادگی کامل دارند.
وی افزود: به آموزش شیوه برگزاری درست انتخابات به اعضای کمیسیون های انتخاباتی می پردازیم تا انتخابات به گونه آبرومندانه برگزار شود و بتوانیم به خود ببالیم.
در شرایطی که حدود چهار ماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده است، تازه ترین یافته های نظرسنجی که از سوی مرکز سنجش افکارعمومی روسیه (وسیوم) انجام شد، نشان می دهد مردم این کشور کارنامه پوتین را تائید می کنند.
براساس این نظرسنجی، 82.2 درصد روس ها پشتیبان اقدامات رئیس جمهوری این کشور در عرصه های مختلف هستند.
قانون اساسی روسیه تصریح می کند، یک فرد می تواند دو دوره متوالی رئیس جمهوری باشد و پوتین نیز این امکان را دارد که در انتخابات سال 2018 نامزد شود.
وی از 31 دسامبر 1999 به مدت دو دوره 4 ساله رئیس جمهوری روسیه بود و پس از آن به مدت چهار سال تا 2012 و طی دوره ریاست جمهوری مدودیف، نخست وزیر این کشور شد.
پوتین از آغاز دوره سوم ریاست جمهوری خود (مارس 2012)، مدودیف را به عنوان نخست وزیر روسیه منصوب کرد و مطابق قانون اساسی نیز می تواند براساس اصلاحات انجام شده برای برعهده گرفتن یک دوره دیگر 6ساله مسئولیت ریاست جمهوری، در انتخابات پیش رو شرکت کند.
به گزارش ایرنا، افزون بر اعلام آمادگی ‘گنادی زوگانف’ رهبر حزب کمونیست دومین حزب پارلمانی برای انتخابات ریاست جمهوری روسیه، گزارش های رسانه ای از احتمال نامزدی ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات و گریگوری یاولینسکی رهبر حزب یابلوکا در انتخابات آتی حکایت دارد.
همچنین سه زن از جمله یک مجری تلویزیونی به نام ‘کسنیا سابچاک’ برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری روسیه اعلام آمادگی کرده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید