نجات دو محکوم به قصاص از چوبه دار

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۴
    کد خبر :177366

پرونده دو مرد محکوم به قصاص که در دو حادثه جداگانه مرتکب قتل شده‌ بودند، با اعلام رضایت اولیای‌دم یک بار دیگر به دادگاه کیفری تهران بازگردانده شد.

در اولین پرونده جوان مبل‌سازی که یک راننده وانت را به قتل رسانده‌ بود، پای میز محاکمه رفت. براساس محتویات پرونده، این درگیری زمانی اتفاق افتاد که راننده وانت متوجه شد مرد مبل‌ساز به خاطر قیمت کرایه زیادی که گفته‌ بود به سراغ راننده دیگری رفته ‌است، آنها سپس با هم درگیر شدند و مرد مبل‌ساز با واردکردن ضربه قیچی به شکم مرد راننده او را به قتل رساند.

جوان مبل‌ساز بعد از بازداشت به مأموران گفت: مشتری‌ای به کارگاه آمده‌ بود و از من یک دست مبل خریداری کرد وقتی برای حمل آن به کامران، راننده وانتی که همیشه بارها را جابه‌جا می‌کرد، گفتم، او قیمت بالایی خواست و مشتری هم گفت که نمی‌خواهد او بارش را حمل کند. بعد من سراغ یک راننده دیگر رفتم و آنها به توافق رسیدند و مبل‌ها بار وانت او شد.

متهم گفت: فردای آن روز کامران به کارگاه آمد و به من اعتراض کرد که چرا این کار را کردی گفتم مشتری راضی نبود که بارش را به تو بدهد او هم عصبانی شد و گفت ما بچه‌محل هستیم و تو نباید این کار را می‌کردی بعد هم فحاشی کرد و به سمت من حمله کرد من هم داشتم کار می‌کردم و پارچه می‌بریدم با قیچی‌ای که دستم بود یک ضربه به او زدم که منجر به مرگش شد.

بعد از اعترافات این جوان و صدور کیفرخواست پرونده در شعبه ١٠ دادگاه کیفری استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و متهم به قصاص محکوم شد. او بعد از رفتن پای چوبه‌ دار با پرداخت دیه‌ای کلان موفق به جلب رضایت اولیای‌دم شد و روز گذشته به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد. او یک‌ بار دیگر اتهامش را قبول کرد و گفت: من به خاطر این اتفاق خیلی متأسفم و حالا که اولیای‌دم من را بخشیده‌اند من هم درخواست بخشش دارم.

در پرونده‌ای دیگر اولیای‌دم مردی که برادرزنش را به قتل رسانده‌ بود، از قصاص گذشت کردند. این پرونده که در شعبه دو دادگاه کیفری استان تهران رسیدگی شد سال ٩٢ تشکیل شد زمانی که مأموران پلیس در جریان درگیری دو نفر در یک حجره میوه‌فروشی قرار گرفتند با حضور در محل فهمیدند یکی از طرف‌های درگیری جانش را از دست داده ‌است.

متهم در بازجویی‌ها قتل را قبول کرد و گفت در پی یک اختلاف کوچک با برادرزنش درگیر شده و او را به قتل رسانده ‌است. با پایان جلسه رسیدگی و صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به شعبه ٢ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. رأی صادره مورد تأیید قرار گرفت و متهم سه بار پای چوبه‌ دار رفت اما در نهایت موفق شد درخواست‌های اولیای‌دم را انجام دهد و از سوی آنها بخشیده ‌شد.

روز گذشته این مرد نیز به لحاظ جنبه عمومی جرم محاکمه شد و از دادگاه درخواست کرد با توجه به خسارتی که خانواده‌اش دیده‌اند دادگاه او را ببخشد. او گفت: در این سال‌ها همسرم از من جدا شد و دختر هشت‌ساله‌ام را هم با خودش برد. من اشتباه بزرگی کردم و خانواده‌ام به خاطر این اشتباه دارایی‌شان را از دست دادند. با پایان جلسه دادگاه هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

منبع:روزنامه شرق

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید