احیای قدیمی‌ترین پورشه ۹۱۱ جهان

  • خودرو
  • دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۲۳
    کد خبر :177176

پس از 3 سال بازسازی و احیاء، موزه پورشه این شرکت قدیمی‌ترین 911 مجموعه خود را در معرض دید عموم قرار داد.

موزه پورشه به برند 911 خود می‌نازد. به همین دلیل قدیمی‌ترین خودروهای 911 در این مجموعه جا می‌گیرند. اینک این موزه قدیمی‌ترین پورشه‌های 911 خود را به نمایش درآورده است.

به گزارش  بازتاب به نقل از عصرایران، در سال 2014، تلویزیون آلمان اسنادی را در خصوص دو پورشه قدیمی ویران شده به نمایش درآورد. یکی از آنها شبیه مدل‌های 911 بود. این موضوع بسیاری از اشتوتگاردی‌ها را هیجان زده کرد. در واقع این خودرو پنجاه و هفتمین خودروی این خط تولیدی در پورشه محسوب می‌شود.

در اکتبر سال 1964 کوپه‌های قرمزی ساخته شدند که میلیون‌ها نفر از مردم آنها را با نام 911 نمی‌شناختند. زیرا این نام را پورشه بعدها برای این خودرو انتخاب کرد. در آن زمان این خودرو با کد تجاری 901 به رسمیت شناخته شد. چند هفته قبل از تولید این خودرو، پژو یک شکایت‌نامه تجاری را علیه پورشه ارائه کرد. پژو در شکایت خود اعلام کرد که که حق انحصاری تمامی اسامی که صفر در وسط آنها قرار دارد از آن اوست و ظاهرا این کمپانی فرانسوی تا امروز از این حق خود استفاده کرده است و و ما شاهد اسامی مانند 208، 308، 508 در تولیدات پژو هستیم.

بنابراین پورشه از یک راه حل عملگرایانه آلمانی استفاده کرد و عدد یک را به کد میانی محصولش افزود تا پورشه 911 متولد شود.دنباله این داستان طولانی به یک موفقیت بزرگ ختم شده که همگان از آن آگاهند.

 

اما بسیاری از خودروهای ساخته شده تا زمان که نام قدیمی 901 را به یدک می‌کشیدند به مرور تغییر نام دادند و امروزه خودرویی که همچنان کد و نام تجاری اولیه را یدک بکشد بسیار ارزشمند به شمار می‌آید.مقامات و کمپانی پورشه پس از پیدا کردن این خودروی قدیمیشان، آن را خریداری کرده و به بازسازی آن پرداختند. پورشه تلاش کرد تا بازسازی خودرو به سبک قدیمی و با قطعات اصلی همین خودرو صورت گیرد. چرا که اصل و قدیمی بودن قطعات به اصالت این نسخه کمک می‌کرد.

نتیجه سه سال کار روی پورشه احیای خودروی 53 ساله‌ایست که تا دیروز از دست رفته تلقی می شد و امروز جان دوباره‌ای کسب کرده و احتمالا تا ابد حفظ خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید