اجرای یک نمایش ایرانی در استانبول

    کد خبر :177077

کارگردان نمایش «بهار پانتومیم» از اجرای این اثر نمایشی در دانشگاه هنر استانبول خبر داد.
ساسان قجر کارگردان نمایش «بهار پانتومیم» که در پلاتوی اجرای تئاتر شهر روی صحنه می رود درباره اجراهای محدود این نمایش گفت: نمایش «بهار پانتومیم» (تابلوهایی از زندگی) از ۲۶ آذر ماه به مدت ۶ شب به صحنه رفته است. با توجه به زمان اندکی که گروه نمایش در اختیار داشت و اینکه می خواستیم برای اجراهای خارج از کشور آماده شویم پیمان شریعتی رییس تئاتر شهر لطف کرد و اجازه داد که به مدت ۶ شب نیز در ایران اجرا داشته باشیم.

وی درباره اجرای خارج از کشور این نمایش بیان کرد: قرار است ۲۰ دی ماه این نمایش در دانشگاه هنر شهر استانبول ترکیه اجرا شود. البته در این دانشگاه قرار است ورک شاپ بازیگری و پانتومیم برگزار کنم که در حاشیه آن نمایش «بهار پانتومیم» نیز اجرا می شود.

قجر درباره ویژگی های این نمایش توضیح داد: این نمایش در قالب ۱۲ اپیزود کوتاه که هر کدام مفهوم مستقلی را دنبال می کنند با عنوان های شکار، آخرین بند، خاطره، وکالیست، نقاش، مکعب، دیزلر، حباب، پرواز، هملت، دینگلی دوبال، در کوچه باد می آید، در مدت زمان ۷۰ دقیقه روی صحنه می‌رود. مخاطبان در هر کدام از این اپیزودها با اشکال گوناگون پانتومیم آشنا می شوند و هنگام تماشای این اثر نمایشی انگار به یک کلاس درس آموزشی درباره میم آمده اند.

وی یادآور شد: بازیگران این نمایش جمعی از دانش آموختگان رشته بازیگری دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد یازده تهران به همراه بازیگران گروه نمایشی «بهاران» زنجان هستند که برای آماده سازی این نمایش به مدت ۲ ماه روزی چهار ساعت تمرین می کردند.

قجر در پایان صحبت هایش درباره اجرای نمایش در شهرهای دیگر گفت: از استان های مختلف درخواست اجرای این اثر نمایشی را داشته ایم که در صورت فراهم شدن شرایط بعد از بازگشت از ترکیه در شهرهای مختلف ایران اجرا خواهیم داشت و در این اجراها نیز احتمالا تعداد اپیزودها را از ۱۲ به ۱۷ یا ۱۸ اپیزود افرایش می دهیم.

بازیگران «بهار پانتومیم» به ترتیب اپیزودها مهسا مهدی، سپیده سادات اردستانی، غزاله امینی، محمدعلی نجف پور، امیرارسلان خالویی، فرشاد فرهادپور، زهرا اسلام پناه، علی سوهانی، علی فتحی، بهاره قاسمی تحریر، ساسان قجر، محمد احمدی، امیرحسین حیدری، میثم مهدیون، حسام دولت یاری، مهرداد رحیمی، مریم اله ورن، نسیم سعیدی، مهرداد قربانی، مریم اله ورن هستند.

نمایش «بهار پانتومیم» (تابلوهایی از زندگی) از ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۶ آذرماه با مدت زمان ۷۰ دقیقه و فقط به مدت ۶ شب تا اول دی ماه در پلاتو اجرای مجموعه تئاتر شهر تهران روی صحنه رفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید