تهدید روسیه، بهانه لندن برای تقویت بودجه دفاعی‌اش

    کد خبر :176818

سفارت روسیه در انگلیس اعلام کرد، مقام‌های لندن از تهدید احتمالی روسیه به عنوان توجیهی برای افزایش بودجه دفاعی بهره می‌برند.

به گزارش  بازتاب، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اظهارات مطرح شده از سوی سفارت روسیه در لندن در پی بیانیه سر استوارت پیچ، رئیس ستاد مشترک ارتش انگلیس در روز جمعه مطرح شده که گفته بود تهدیدهای احتمالی از سوی روسیه علیه کابل‌های اینترنتی زیر آب، ممکن است به پیامدهای فاجعه آمیزی برای اقتصاد کشور منجر شود.

در بیانیه سفارت روسیه در لندن آمده است: چنین اظهاراتی تنها مایه تاسف است چون آنها تنها به احساسات بی‌پایه و اساس ابراز شده از سوی ترزا می، نخست وزیر انگلیس دامن می‌زنند. لندن همچنان به گمانه زنی‌هایی درباره سناریوهای بی‌معنای یک درگیری فرضی می‌پردازد. دلایل این مساله کاملا مشخص است. اگر ارتش انگلیس نیاز زیادی به بودجه دارد چرا باید به این صورت مردم را آشفته کند؟

در ادامه بیانیه این سفارتخانه آمده است:‌ ما به هیچ وجه این اتهامات بی پایه و اساس را نمی پذیریم چون اینها تنها باعث از بین رفتن اعتمادمان به لندن می‌شود. لندن باید بجای طرح چنین فرضیه‌هایی درباره امنیت اروپا صحبت کند.

در همین حال، بوریس جانسون،‌ وزیر امور خارجه انگلیس در مصاحبه با روزنامه ساندی تایمز، روسیه را به بی‌ثبات کردن غرب از طریق تهاجم، کشتار و تلاش برای مداخله در انتخابات کشورهای غربی متهم کرد.

وی که قرار است با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار کند، ادامه داد: روسیه از پایان جنگ سرد تا به اکنون موضعی بسیار خصمانه در قبال انگلیس و غرب داشته است.

وی در ادامه مصاحبه خود گفت: روسیه در مورد کریمه بخشی از قلمروی یک کشور مستقل اروپایی را از آن گرفته است. فعالیت‌های بی ثبات کننده روسیه در کشورهای حوزه بالکان نیز مشهود است. در تلاش برای ترور در مونته‌نگرو می‌توان آثاری از دخالت روسیه را مشاهده کرد. همچنین درباره جنگ سایبری و مخدوش کردن روند دموکراسی در انگلیس هم آنها کارهایی انجام دادند.

اگرچه آقای جانسون گفته که شواهدی دال بر دخالت روسیه در نتیجه همه‌پرسی بریگزیت ندارد اما اعلام کرد شواهدی دارد که نشان می‌دهد روسیه در فیسبوک علیه بریگزیت تبلیغ کرده است.

این نخستین باری نیست که وزیر امور خارجه انگلیس علیه روسیه موضعگیری می‌کند. وی پیشتر در سخنرانی خود در مجلس عوام گفته بود که روسیه به گونه‌ای رفتار می کند که انگار جنگ سرد جدیدی درگرفته است.

بوریس جانسون قرار است روز پنجشنبه به روسیه برود و با همتای خود در این کشور دیدار کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید