نماینده پارلمان مصر خواستار تحریم کالاهای آمریکایی شد

    کد خبر :176699

‘ضیاء الدین داوود’ نماینده مجلس مصر از مقامات این کشور و همچنین کشورهای مسلمان و عربی خواست تا کالاهای آمریکایی را تحریم کنند و هرگونه همکاری اقتصادی با آمریکا از جمله خرید سلاح را لغو نمایند.

به گزارش بازتاب به نقل از روزنامه ‘الاهرام’، داوود در سخنانی که در آغاز جلسه پارلمان مصر برگزار شد، در واکنش به تصمیم ‘دونالد ترامپ’ رییس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن هرگز از ما راضی نمی شود و ما را به عنوان شریک قبول نخواهد کرد.
وی افزود که این پیام را از قلب قاهره به جهان برسانید که قدس و فلسطین مساله اصلی مصر باقی خواهد ماند.
وی اظهار داشت که استعمار مدرن، نهفته در تلاش آمریکا برای سلطه بر جهان است و پس از گذشت 100 سال از ‘اعلامیه بالفور’، اکنون دونالد ترامپ (رئیس جمهوری آمریکا) وعده به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی داده و این وعده از سوی کسی داده شده که سزاوار آن نیست.
کنگره آمریکا در سال 1995 میلادی مصوبه ای را تصویب کرد که به دولت آمریکا اجازه می دهد، سفارت این کشور را از تل آویو به شهر اشغالی قدس منتقل کند، اما در بندی از این مصوبه به روسای جمهوری آمریکا اجازه داده ، برای حمایت از منافع ملی، انتقال سفارت به قدس را تا شش ماه به تاخیر اندازند.
بر این اساس، روسای جمهوری آمریکا در سال های گذشته دستور تاخیر در انتقال سفارت را دو بار در سال امضا کرده اند و دونالد ترامپ نیز در ماه ژوئن گذشته نیز تاخیر در انتقال سفارت را امضا کرد، اما 10 روز پیش در سخنانی، شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت که این اقدام ترامپ موجی از مخالفت ها در سراسر جهان به راه انداخته است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید