ظریف: آماده افزایش همکاری ها با آذربایجان در زمینه های مختلف هستیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۴:۲۶
    کد خبر :176672

وزیر امور خارجه در دیدار با رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش همکاری ها در زمینه های مختلف خبر داد.

از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه ‘واصف طالب اف’ رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان ظهر امروز یکشنبه با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگوکرد.
در این دیدار رئیس مجلس خودمختار نخجوان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمهوری اسلامی ایران، از افزایش مناسبات دو کشور ایران و آذربایجان، بویژه مناسبات با جمهوری خودمختار نخجوان ابراز رضایت کرد و گفت: آمادگی داریم که همکاری ها در زمینه های انرژی، گردشگری و حمل و نقل را بیش از پیش با ایران توسعه دهیم.
ظریف نیز در این دیدار با بیان اینکه مردم ایران و آذربایجان ، هر دو کشور را خانه خود می دانند و احساس غربت نمی کنند گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه و تسهیل روابط در زمینه های مختلف استقبال می کند.
وی اضافه کرد: ما آمادگی داریم در زمینه هایی که یاد شد بویژه راه آهن، راه سازی و پروژه های زیربنایی، کشاورزی، تولیدات مشترک، تسهیل امور گمرکی و تولید برق و …‌ همکاری ها را افزایش دهیم.
در این دیدار معاونین وزرای راه و شهرسازی و کشاورزی کشورمان نیز حضور داشتند و توضیحاتی در خصوص توسعه همکاری ها ارائه کردند.
روابط ایران و جمهوری آذربایجان طی سالهای اخیر از روند رو به رشدی برخوردار بوده است به طوری که از زمان روی کار آمدن حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سال 1392 تاکنون روسای جمهور دو کشور حدود ده بار با یکدیگر دیدار کرده اند.
به گزارش ایرنادو طرف علاوه بر همکاری های دوجانبه در قالب گفت و گوهای چند جانبه منطقه ای هم روابط خود را گسترش داده اند.
رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان امروز برای دیدار و گفت وگو با مقامات کشورمان وارد تهران شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید