بررسی لایحه بودجه 97 با حضور نوبخت در فراکسیون مستقلین ولایی مجلس

    کد خبر :176660

سخنگوی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: افزایش عوارض خروج از کشور و مالیات، قیمت حامل های انرژی و نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با حضور محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه در جلسه امروز – یکشنبه – این فراکسیون بررسی شد.

مهرداد لاهوتی  نخستین محور مورد رسیدگی در این جلسه را افزایش عوارض خروج از کشور عنوان کرد و افزود: این افزایش مورد انتقاد برخی اعضای این فراکسیون بود که نوبخت اعلام کرد هر سال نزدیک به 10 میلیارد دلار به وسیله مسافران از کشور خارج می‌شود که این افزایش نیز به این دلیل است ولی در نهایت مجلس می تواند آن را تغییر دهد.
وی افزود: نوبخت بیان کرد که در افزایش عوارض خروج از کشور استثنائاتی برای بیماران و دانشجویان در نظر گرفته شده است.
سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس ادامه داد: بررسی افزایش مالیات در لایحه بودجه سال97 کل کشور از موارد دیگری بود که در جلسه امروز بررسی شد، نمایندگان در این جلسه بیان کردند که رقم مالیات لحاظ شده در بودجه بالا است و رییس سازمان برنامه و بودجه در این مورد توضیحاتی ارائه کرد.
لاهوتی افزود: همچنین‌ نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و حذف یک باره 31 میلیون نفر از یارانه بگیران در این جلسه مطرح شد که نوبخت اعلام کرد مجلس می‌تواند در این موضوع تغییرات لازم را اعمال کند.
وی تصریح کرد: سخنگوی دولت در این جلسه بیان کرد که سه هزار و 300 میلیارد تومان برای یارانه نان و گندم پیش بینی شده است که دولت می‌تواند از محل دیگری آن را تأمین کند و بر این اساس می‌توان حذف تعداد یارانه بگیران را از 31 میلیون نفر کاهش داد.
نماینده مردم لنگرود در مجلس همچنین گفت: در این جلسه موضوع افزایش حامل‌های انرژی هم بررسی شد که نوبخت اعلام کرد از افزایش حامل‌های انرژی 17 هزار و 400 میلیارد تومان به حساب تولیدکنندگان می رود.
به گزارش ایرنا، رییس جمهوری 19 آذرماه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 کل کشور را تقدیم کرد.
سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.
در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و 249 هزار میلیارد ریال است.
بودجه عمومی نیز شامل دو بخش منابع عمومی و درآمدهای اختصاصی دولت می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید