مقررات ایجاد دیتاسنترهای بومی در طراز جهانی تدوین می شود

    کد خبر :176378

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: در حال تدوین استراتژی و مقررات گذاری برای رشد و رونق ایجاد دیتاسنترهای داخلی و بومی در طراز جهانی هستیم.

ابوالحسن فیروزآبادی در مراسم بازدید از مرکز داده بومی یکی از شرکتهای دانش بنیان در کشور، گفت: امروز در کشور شاهد رشد سریع ارائه خدمات الکترونیکی و تولید محتوا هستیم و این اهمیت، توجه به ایجاد دیتاسنترهای داخلی را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی ایجاد دیتاسنترهای استاندارد از نظر زیرساختی، امنیتی و پایداری در سرویس یکی از ضروریات رشد ارائه خدمات الکترونیکی و محتوا در کشور است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد مراکزی امن و پایدار، در حال تدوین استراتژی و مقررات گذاری در پیاده سازی مدل های مناسب جهت رشد و رونق ایجاد دیتاسنترهای داخلی و بومی در طراز جهانی توسط بخش خصوصی هستیم.

در این مراسم فریدون قاسم زاده مدیرعامل این دیتاسنتر بومی نیز با اشاره به اینکه دیتاسنترها کارخانجات تولیدی در فضای مجازی هستند و توسعه آنها باعث رشد و شکوفایی کسب وکارهای دیجیتال می شود، تاکید کرد: افزایش حجم اطلاعات، تنوع و تعداد خدمات سایت ها و اپلیکیشن های ایرانی و رشد سریع کسب وکارهای دیجیتال در سال های اخیر به دلیل سیاست های حمایتی دولت و رشد سریع پهنای باند پرسرعت در کشور صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه سرعت رشد تولید خدمات الکترونیکی و محتوای داخلی اهمیت ایجاد و ارتقای فضای امن و کافی جهت نگهداری محتواهای تولید شده در دیتاسنترهای داخل کشور را بیش از پیش افزایش داده است، خاطرنشان کرد: سازمانهای دولتی و خصوصی تا چند سال قبل برای ارائه خدمات خود ناگزیر از میزبانی سرورهای خود در دیتاسنترهای خارج از کشور بودند که این امر صرفنظر از ملاحظات امنیتی آن، روی سرعت، کیفیت و قیمت نهایی دسترسی کاربران تاثیر منفی داشت.

به گزارش مهر، وی توضیح داد: سرعت نمایش صفحات در سرورهای داخلی به دلیل فاصله جغرافیایی بسیار کم با مصرف کننده؛ بسیار بالاتر از سرعت مشاهده وبسایت های میزبانی شده در دیتاسنترهای خارجی است. بنابراین امروزه ارائه دهندگان خدمات و کسب وکارهای دیجیتال و تولیدکنندگان محتوای ایرانی و حتی شرکت های خصوصی که الزامی به میزبانی خدمات و محتوای خود در داخل کشور ندارند نیز داوطلبانه و با هدف ارتقا کیفیت خدمات و رضایتمندی مشتریان، وب سایت ها و اپلیکیشن های خود را به دیتاسنترهای داخل منتقل می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید