جدیدترین اخبار
۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱ اقتصادی کد خبر :176321

تاثیر حجم موتور بر میزان واردات خودرو

براساس آمار هشت ماهه واردات، بیشترین میزان خودروهای خارجی وارد شده به کشور در حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی قرار دارند.

آمارهای استخراج‌شده از سوی انجمن واردکنندگان خودرو نشان می‌دهد که خودروهای وارداتی با حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی بیشترین میزان واردات را به خود اختصاص داده‌اند؛ به‌طوری‌که ۵۶ درصد خودروهای وارداتی در حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی قرار دارند.

به گزارش دنیای اقتصاد، همچنین ۳۴ درصد خودروها نیز در حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور وارد می‌شوند و در نهایت خودروهایی با حجم موتور ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی نیز تنها ۹ درصد خودروهای وارد شده به کشور را تشکیل می‌دهند. از آنجا که واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰‌سی‌سی نیز به کشور ممنوع است، بنابراین در این بخش خودرویی به کشور وارد نمی‌شود.

آمار نشان می‌دهد که واردکنندگان خودرو تمایل بیشتری به واردات خودرو در حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی دارند؛ چراکه میزان تقاضای بازار در این حجم موتور بیشتر است. در حال‌حاضر مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای خودروهای سواری بنزینی با حجم موتور زیر ۲۰۰۰ سی‌سی معادل ۴۰ درصد و با حجم موتور ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ سی‌سی معادل ۵۵ درصد تعیین شده و واردات بالای ۲۵۰۰ سی‌سی نیز ممنوع است؛ بنابراین به‌خوبی مشخص است که واردکنندگان به‌منظور ارائه محصولی متناسب با نیاز مشتریان و براساس حقوق ورودی اعمال شده، اقدام به عرضه خودرو به بازار می‌کنند. بر این اساس خودروهای ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ سی‌سی نیز به‌دلیل حجم موتور پایینی که دارند، خودروهای شهری به حساب می‌آیند و خیلی موردتوجه مشتریان خودرو وارداتی قرار نمی‌گیرد.اما موضوع مهم دیگر اینکه خودروهای با حجم موتور بالاتر از ۲۰۰۰ سی‌سی نیز به‌دلیل قیمت بالاتر و مصرف سوخت بیشتری که دارند متقاضیان کمتری دارند و همین موضوع موجب می‌شود که واردات در حجم موتور ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی‌سی بیشترین میزان را به خود اختصاص دهد.

وبگردی

روی خط خبر

  • سفر بارزانی به تهران؛ بیم و امید کردها
  • روایت زیباکلام از بازی خطرناک علیه روحانی
  • اروپا چگونه برجام را حفظ می‌کند؟
  • ناجا از شهرداری تهران شکایت کرد: قرارداد میلیاردی با شهرداری سابق در زمان انتخابات غیرواقعی است
  • عماد افروغ: زنگ خطر جابجایی خادم و مخدوم در ایران به صدا در آمده!/ اعتماد میان قدرت سیاسی و مدنی، ضامن سلامت سیاسی کشور است
  • عراقچی: ایده برخی از اروپایی‌ها دادن امتیاز غیربرجامی به ترامپ برای نگه داشتن او در برجام است
  • ردیف بودجه موسسه آیت‌الله مصباح حذف نشده / ۲۶۰ میلیارد تومان بودجه نهادهای فرهنگی حذف شد که امیدوارم در صحن علنی بازگردد
  • کنسرت گروه محبوب “ماکان بند” در محلی متفاوت
  • چرا عربستان، ترکیه را خطرناکتر از ایران می‌داند؟
  • شلیک موشک بالستیک انصارالله به پادگان وابسته به مزدوران هادی در تعز
  • آقای بازیگر از فصل ۴ “شهرزاد” گفت
  • برنامه ریزی جدی برای نابرابری‌ها در روستاها و شهرهای کوچک
  • تیلاپیا مضر نیست/ به خاطر قزل‌آلا ممنوع کردیم
  • اجازه نمی‌دهیم برخی جریان‌ها هزینه آشوب را کم کنند
  • رئیس جمهور به چالش «رشیدپور» جواب می‌دهد؟
  • علی مطهری: انتشار فیلمی از جلسه خبرگان رهبری مسئله مهمی نبود/ اینکه مردم از مباحثات مجلس خبرگان آگاه شوند امر مثبتی است
  • رمزگشایی از شرط و شروط ترامپ برای «برنامه موشکی ایران» /کارشناس مسائل نظامی: موشک های ایران دفاعی است نه تهاجمی
  • هر ایرانی باید تنها یک دفترچه بیمه داشته باشد
  • وقتی مادری ار روی فقر مجبور می شود فرزند خود را به دیگری واگذار کند!
  • خداحافظی «لیسانسه‌ها» از تلویزیون
  • تأکید معاون شهردار تهران بر توسعه دوچرخه سواری در پایتخت
  • توضیحات پلیس درباره خبر آتش سوزی در شهرداری
  • ۱۵ سال طراحی نیسان در اروپا
  • کارمندان و کارگران کمپانی مرسدس بنز در سال۱۸۹۷
  • همان «پنج نفری» که توانایی بر هم زدن بازار ارز را دارند، رئیس بانک مرکزی کنید!
  • صادرات زعفران ۳۳ درصد بیشتر شد
  • دلیل ممنوعیت واردات تیلاپیا حمایت از تولید داخل اعلام شد
  • حذف کاغذ از فرایند مالیاتی
  • واکنش ایران به ادعاهای عادل الجبیر
  • برنامه ترکیه برای کاهش وابستگی به واردات