امیدواری دبیرکل فدراسیون فوتبال به حل شدن حق پخش تلویزیون

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۳۷
    کد خبر :176270

دبیرکل فدراسیون فوتبال کشور معتقد است نقش استعدادیاب ها در رشد و توسعه فوتبال کشور بسیار موثر است.

به گزارش بازتاب و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، محمدرضا ساکت، دبیر کل فدراسیون فوتبال در مراسم افتتاحیه نشست هم اندیشی و توجیهی روسای کمیته های جوانان استانهای مناطق ٩گانه و استعدادیابان سراسر کشور گفت: اندیشه های راهبردی کمیته جوانان مخصوصا مرتضی محصص ، فریدون معینی و محمد یاوری در کنار فعالیتهای مستمر بهزاد آزاد، حسین مرادی و ماریا همیردا باعث شده تا شاهد رشد و موفقیت بیش از پیش در بحث فوتبال پایه باشیم که زحمات این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.

وی ادامه داد: موضوع حق پخش تلویزیونی یکی از مشکلاتی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم . طی هفته گذشته جلساتی را در مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار کردیم و امیدواریم مشکل حق پخش حل شود. به این مسئله خوشبین هستیم و امیدواریم تا در آینده مشکل حق پخش فوتبال حل شود. بدون شک بحث حق پخش تلویزیونی باعث شده تا از لحاظ مالی در بسیاری از زمینه ها با مشکل و محدویتهای مختلف مواجه شویم.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در ادامه بیان کرد: در تلاشیم تا در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری برنامه های خود را استمرار ببخشیم و از حرکت های مقطعی و شعاری دوری کنیم. مرکز ملی فوتبال محل آماده سازی 18 تیم ملی است که روز به روز شاهد توسعه زیر ساختی در این مرکز هستیم. هم اکنون سیستم هیتینگ زمین شماره دو مرکز ملی فوتبال کامل شده و سیستم آب گرم این زمین تست و آماده کشت است. همچنین علیرغم مشکلات و محدیتهای مالی زمین شماره یک که دغدغه همه مربیان از جمله کی روش است، در قالب قرارداد با فیفا آماده تعمیر است که قرار است تا بر اساس آخرین متدد های روز دنیا، فعالیتهای مربوط به آن انجام شود.
ساکت در ادامه بیان کرد: قصد داریم تا فدراسیون را به سمت الکترونیکی شدن پیش ببریم. آمار و اطلاعات دقیقی برای برنامه ریزی در زمینه الکترونیکی شدن فدراسیون فوتبال در حال طراحی است که در این زمینه از متدد های فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز استفاده خواهیم کرد. اگر فدراسیون فوتبال به فدراسیون الکترونیکی تبدیل شود بدون شک بحث شفافیت و روشنگری در زمینه اطلاعات به روز و دقیق در هر بخشی ایجاد خواهد شد. بر همین اساس برای رسیدن به این شرایط مسیر گسترده ای را در پیش داریم.
وی در ادامه خطاب به استعدادیاب های سراسر کشور گفت: انتخاب بهترین ها از بین بیشترین ها در فوتبال همیشه مطرح است اما در بخش استعدادیابی بحث انتخاب برترین از بین بهترین ها وجود دارد. نقش باشگاهها تربیت و انتخاب بهترین ها است و استعدادیاب ها باید از بین این بهترین ها، برترین ها را برای حضور در تیم های ملی انتخاب کنند.
دبیرکل فدراسیون فوتبال ادمه داد: در کارگروه ارتقاء و توسعه فوتبال بحث آکادمی باشگاهها، آکادمی تحت لیسانس و آکادمی هیاتهای فوتبال استانها مطرح و سپس به تایید اعضای هیات رئیسه رسید تا بتوانیم از ظرفیتهای موجود در استانها نیز بهره ببریم و در این زمینه نیز قانونمند حرکت کنیم.
وی گفت: رسالت شما به عنوان پرچمداران فدراسیون فوتبال، انتخاب برترین ها از بین بهترین ها است که در مسابقات بازیکنان را شناسایی می کنید. شما نقش تعیین کننده ای در بخش فوتبال پایه دارید و همانطور که می داند در تیم ملی فوتبال نوجوانان به سرمربیگری عباس چمنیان، شاهد موفقیت چشم گیری بودیم. بدون شک انتخاب شما استعدادیاب ها در کنار سرمربیانی که بازیکنان را تربیت می کنند باعث شد تا در بخش فوتبال پایه مخصوصا فوتبال نوجوانان بیش از پیش موفق باشیم.
دبیرکل فدراسیون فوتبال در پایان گفت: امیدوارم گام های بلند و اراده قوی شما برای توسعه فوتبال کشور همگام با برنامه های مستمر فدراسیون فوتبال باعث شود تا شاهد رشد و موفقیت این رشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید