ادعای نجفی، میل باطنی صالحی‌امیری و سکوت کمیته/ معادله‌ای با سه مجهول

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ۱۰:۴۸
    کد خبر :176247

انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی 25 دی‌ماه برگزار می‌شود که صالحی‌امیری هنوز هیچ واکنشی نسبت به صحبت‌‌های شهردار مبنی بر عدم حضور در کمیته نداشته است.

اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در آخرین نشست خود که 20 آذر برگزار شد اسامی کارشناسان خبره را اعلام کرد و همین اسامی انتقادات زیادی را از سوی ورزشی‌ها به دنبال داشت.

زمزمه حضور صالحی‌امیری که حدود 2 ماه سرپرست وزارت ورزش بود در انتخابات کمیته ملی المپیک از مدت‌ها قبل شنیده می‌شد و با اعلام اسامی کارشناسان خبره از سوی کمیته، تلاش صالحی برای تکیه زدن به صندلی قدرت در ساختمان سئول قوت گرفت.

البته همه چیز با صحبت‌های نجفی شهردار تهران بهم ریخت. وی در مصاحبه‌ای که هفته گذشته داشت، اعلام کرد صالحی‌امیری در صورت ریاست کمیته دوشغله خواهد بود و وی هیچ تمایلی برای ترک پست خود در شهرداری تهران ندارد. نجفی در حالی این صحبت‌ها را مطرح کرده که صالحی‌امیری مرد نفوذی سیاست و رفیق دیرینه حسن روحانی هیچ واکنشی در این خصوص نداشته و معلوم نیست بالاخره تکلیف حضور وی در انتخابات کمیته به چه صورت خواهد بود. اگرچه برخی از ورزشی‌ها اعتقاد دارند صالحی‌امیری برای حضور در انتخابات و کسب کرسی ریاست تمایل زیادی دارد.

مهر سکوت کمیته و افزایش ابهامات

البته در این بین واکنش مسئولان کمیته ملی المپیک (رئیس و دبیرکل) نیز جالب است. شاهرخ شهنازی در 2 مجمعی که اخیراً حضور داشته در مواجهه با سوالات خبرنگاران فرار را برقرار ترجیح داده و کیومرث هاشمی نیز از مدت‌ها پیش گوشی خود را خاموش کرده تا سوالات همچنان در اذهان باقی بماند.

در این یک هفته اخیر که از اعلام اسامی کارشناسان می‌گذرد و زمان ثبت‌نام از نامزدها اعلام شده تغییراتی نیز در اسامی کارشناسان خبره به وجود آمده اما مسئولان کمیته ملی المپیک نیز در این باره مهر سکوت بر لب‌ها زدند تا ابهامات همچنان باقی بماند.

جنجال در سئول!

در حالی که قرار است انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی‌ماه برگزار شود اما ابهامات اساسنامه باعث شده حتی صدای مسئولان سابق ورزشی که مسئولیت‌های مختلفی داشته‌اند بلند شود که طبق چه قانون و اساسنامه‌ای انتخابات برگزار می‌شود؟ اساسنامه مصوب سال 92 و یا اساسنامه جدید؟ با وجود استعلام کیومرث هاشمی برای برگزاری انتخابات با اساسنامه مصوب سال 92 بازهم تغییرات اساسنامه جدید در انتخابات کمیته اعمال شده و همین موضوع جنجال زیادی را به دنبال داشته باشد. البته بازهم موضع کمیته در این باره سکوت بود.

اعضای مجمع کمیته که شامل روسای فدراسیون‌ها و نماینده ارگان‌ها هستند هم هیچ اطلاعی از آیین‌نامه انتخاباتی ندارند و آنها نیز نمی‌دانند شرایط ثبت‌نام از نامزدها به چه صورت است.

به گزارش فارس، در این شرایط که صحبت‌ها و شائبه‌های زیادی مطرح شده این انتظار وجود دارد تا مسئولان کمیته ملی المپیک در نشستی به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند تا ابهامات برطرف شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید