ادعای پرداخت مطالبات شرکت های دارویی خلاف واقع است

    کد خبر :176134

رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس، ادعای رئیس سازمان غذا و دارو مبنی بر پرداخت ۳۰ درصد از مطالبات شرکت های دارویی را خلاف واقع دانست.

همایون هاشمی گفت: در جلسه ای که با صاحبان صنعت دارو و غذا و تجهیزات پزشکی داشتیم، آماری ارائه دادند که خلاف ادعای رئیس سازمان غذا و دارو بود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: بعد از پیگیری‌های مکرری که از سوی کمیسیون بهداشت و درمان و فراکسیون غذا و دارو صورت گرفت، قرار شد بودجه‌ای به بخش غذا و دارو و تجهیزات پزشکی تزریق شود، چراکه میزان مطالبات آنها بیش از نصف کل گردش ارزش مالی حوزه دارو و غذا بود که این امر نگران‌کننده است و چنانچه این روند تداوم یابد، این صنعت با تاثیرگذاری فراوان و سابقه خوبی که دارد، زمین خواهد خورد.

هاشمی با بیان اینکه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای تامین منابع مالی مورد نیاز حوزه غذا و دارو پای کار آمده و قول داده که این پول تزریق شود، تصریح کرد: به رغم اینکه سازمان مدیریت بودجه‌ای را به این بخش اختصاص داده بود، اما ظاهرا این میزان اعتبارات وزارت بهداشت در بخش‌های دیگری اعم از تامین حقوق، مزایا و کارانه و احتمالا بخشی نیز در حوزه عمرانی هزینه شده و در کل دست بخش غذا و دارو و تجهیزات پزشکی را نگرفته و این موضوعی است که مسئولان این حوزه نیز بر آن اذعان کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اطلاع‌رسانی خلاف واقع رئیس سازمان غذا و دارو در یکی از بخش‌های خبری رسانه ملی، موجی از اعتراض در بین مسئولان غیردولتی این حوزه را به همراه داشته است، چراکه وی اعلام کرده بیش از ۳۰ درصد مطالبات این بخش را پرداخت کرده‌اند، که اسناد و مدارک موجود خلاف این امر را نشان می‌دهد و این بدترین نوع اظهار نظر مسئولان امر است که آمارهای خلاف واقع را اعلام می کنند.

به گزارش مهر، هاشمی با یادآوری اینکه بررسی این موضوع را در دستور کار فراکسیون غذا و داروی مجلس قرار داده و به طورجدی پیگیری خواهم کرد، تاکید کرد: اسناد و مدارکی دارم که نشان می‌دهد ممکن است بودجه اختصاص‌یافته به حوزه غذا و دارو به دانشگاه‌ها داده شده، اما بین بخش‌های مختلف فعال در این حوزه توزیع نشده باشد، چراکه مطالبات این بخش از دو ماه قبل بیشتر شده است که نشان می‌دهد، هیچ مبلغی به صاحبان این صنعت پرداخت نشده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید