ولیعهد جنجالی عربستان؛ بازیگر اصلی فیلم سینمایی «خاورمیانه»

    کد خبر :176075

نیوزویک در مطلبی به هم صدایی اسرائیل و عربستان علیه ایران اشاره کرده است.
رون پروسر سفیر سابق اسرائیل در انگلیس در یادداشتی در نیوزویک ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرده است و از هم صدایی اسرائیل و عربستان علیه ایران روایت کرده است.

وی در این مطلب آورده است؛ رسانه ها، روزنامه نگاران و نویسنده ها با نگاه به شرایط خاورمیانه آماده سوژه یابی هستند. اتفاق هایی که در عربستان سعودی رخ داده، بازیگرها و درام هایی که در این ماجراها وجود دارند هرکدام می توانند موضوع جالبی برای فیلمبرداری و فیلمسازی باشند.

تصمیمات جنجالی شاهزاده جوان عربستان، بازگشت دراماتیک نخست وزیر لبنان، درگیری ها با همسایگان، زندانی کردن مقامات کشور عربستان به دلیل فسادهای مالی و به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسراییل هرکدام می توانند داستان های جالبی برای یک فیلم باشند.

اما این اتفاق ها تنها داستان نیست. به نظر می رسد رویدادهای جدیدی در منطقه در حال رخ دادن است. در نگاه اول، به نظر می رسد که بیت المقدس و بیانیه ترامپ رییس جمهوری آمریکا ستون اصلی این داستان باشد. اما سکوت در برابر اقدام ترامپ از سوی عربستان سوال برانگیز است و موضوع را پیچیده تر می کند.

تاکنون اسراییل و عربستان یک صدا نبودند و موضع مشترکی نداشتند اما به نظر می رسد اخیرا این دو کشور دربرابر ایران هم صدا شدند و یک موضع مشترکی برایشان پیش آمده است. طرح اصلی پادشاه جوان عربستان با توجه به خبرها در رسانه ها، این است که گاردهای قدیمی را پاک کند و مدیریت ضدفسادی در کشور را گسترش دهد. مدیران گذشته را در یک هتل ۶ ستاره که زندان شاهزادگان سعودی شده، محبوس کرده و در تلاش است که کشور خود را مدرن کند.

بیشترین دغدغه ای که برایش وجود دارد در رابطه با فعالیت ها و اقدامات عربستان در برابر ایران است. پروسر در یادداشت خود مدعی شد، باید به صراحت بگویم که من هیچ گاه در مورد انتقادات عربستان سعودی از ایدئولوژی حاکم و یا نظام حکومتی خودم اسرائیل شرمنده نیستم. اما امروزه با توجه به رویکرد محمد بن سلمان، این پادشاه جوان می تواند با برنامه و به صورت پویا با افرادی که نگران قدم های نظامی ایران هستند، کار کند.

به گزارش نامه نیوز،این نویسنده اسرائیلی در ادامه آورده است: اما باید در نظر داشت که این ولی عهد جوان عربستان که همزمان جوان ترین وزیر دفاع جهان است می تواند اشتباه کند. اگر او اشتباهی در زمینه ثبات منطقه انجام دهد می تواند تاثیرات آن به بیرون از منطقه نیز منتقل شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید