اظهار قبل از ورود کالا در بزرگترین گمرک کشور عملیاتی شد

    کد خبر :176008

گمرک ایران اعلام کرد: اظهار قبل از ورود کالا در گمرک شهید رجایی بندرعباس اجرایی شد.

با عملیاتی شدن این امکان در سامانه تجارت فرامرزی گمرک صاحبان کالا، تجار و شرکت‌های حمل و نقل می‌توانند پیش از ورود کالا به این بندر که بزرگترین بندر تجاری کشور به شمار می آید محموله‌های خود را در سامانه اظهار کنند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران مطابق توصیه‌های سازمان جهانی گمرک و برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه تجارت و هم چنین در راستای اهداف خود در جهت بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید، اقدام به راه‌اندازی اظهار پیش از ورود کالا در این بندر تجاری کرده است.

فرود عسگری؛ معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران پیش از این گفته بود، از آنجایی که گمرک اطلاعاتی چون مانیفست و بارنامه و ثبت سفارش را از نهادهای مربوطه به شکل الکترونیکی دریافت می‌کند، امکان اظهار پیش از ورود عملیاتی خواهد شد چرا که با این اقدام دیگر کالایی در گمرک نخواهد ماند.

وعده‌ای که رییس کل گمرک ایران داده بود عملی شده و پس از تصویب شورای فناوری اطلاعات گمرک ایران بخشنامه ای به گمرکات جهت اجرای پیش اظهاری قبل از ورود کالا ابلاغ و اعلام شد.

براین اساس قابلیت اظهار براساس بارنامه قبل از ورود کالا به کشور فراهم شده و دستورالعمل مربوطه هم جهت بهره‌برداری به گمرکات سراسر کشور ارسال شد.

به گزارش ایبنا،از این پس کلیه کاربران پنجره واحد تجارت فرامرزی می‌توانند بلافاصله پس از بارگیری کالا در مبدا صرفا براساس اطلاعات بارنامه خود اقدام به اظهار کنند تا قبل از ورود کالا به کشور تشریفات گمرکی انجام شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید